شناسهٔ خبر: 31313382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

نام شهدای روحانی در دفتر سرخ شهادت خوش درخشیده است

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که با حضور خانواده‌های مدافعان حرم ایرانی، عراقی، پاکستانی و افغانستانی در قم برگزار شد اظهار کرد: شهدای حوزه و روحانیت رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون خود نوشته‌اند، درود بر آنان که در هنگامه نبرد رشته تعلق را گسسته و به میدان مبارزه شتافته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خانواده‌های شهدا پیشگامان خط مقاومت بوده و هستند اضافه کرد: صبوری خانواده‌های شهدا است که به خط نبرد حق بر ضد باطل صفا می‌بخشد.

آیت‌الله اعرافی اذعان کرد: دفتر پرافتخار شهادت همواره در طول تاریخ از نام عالمان و روحانیان سرافراز درخشیده است.

وی بیان کرد: روحانیت هزاران شهید برای آزادی، نجات امت، برپایی تمدن نوین اسلامی و استقلال تقدیم کرده است و همین امر سر جامعه روحانیت را بالا نگه داشته است.

جهاد در مکتب اسلام دارای دکترین است

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: جهاد و شهادت در مکتب اسلام دارای دکترین است و با جهاد و شهادت دروغین تکفیری‌ها تفاوت دارد. جهاد و شهادت در مکتب تشیع منطق عقلانی دارد که مؤلفه‌های آن ما را از سایر منطق‌های دروغین جدا می‌کند.

وی اذعان کرد: جهاد، مقاومت و شهادت در مکتب تشیع مبتنی بر عقلانیت و مبانی استوار فکری و معنوی است، جهاد و شهادت گرچه مظهر احساس است، ولی باید بر پایه تفکر و عقلانیت باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه نخستین مؤلفه منطقی جهاد و شهادت عقل است اظهار کرد: دومین مؤلفه روشن جهاد و شهادت حقانی مکتب تشیع، دفاع در برابر متعرضان است، نیرو‌های مقاومت جان خود را برای دفاع از سرزمین و ناموس اسلامی فدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: سومین مؤلفه جهاد و شهادت مبتنی برحق، فرماندهی راستین و واجد شرایط است.

مدیر حوزه‌های علمیه اذعان کرد: جهاد و شهادت دارای خطوط قرمز و مرز‌های مشخصی است. در مبارزه خطوط قرمز انسانی را باید رعایت کرد، ولی تکفیری‌های داعش هزاران روش غیرانسانی و غیراسلامی در مبارزه به کار بستند و هزاران نفر را سوزاندند و سر بریدند و خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و با این کار چهره مشوشی از جهاد و اسلام نقش زدند.

آیت‌الله اعرافی افزود: شهدای مدافع حرم از سپاه، بسیج، زینبیون، فاطمیون و روحانیون بر اساس منطق مستشاری و با درخواست دولت‌های دوست عراق و سوریه و با هدف مشروع دفاع در میدان مبارزه با داعش حاضر شدند؛ مبادا کسانی فکر کنند در جنگ درونی مذهبی و طایفی افتادیم. راه ما از جنگ‌های طایفی جدا است و راه ما بر اساس منطق و عقلانیت و با کمال شجاعت است.

وی اضافه کرد: امروز در جبهه‌های مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و ... از همه مذاهب شیعه و سنی حضور دارند، ولی پشت صحنه داعش صهیونیسم است که امروز این مسئله برای همه روشن شده و در آینده روشن‌تر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر در سوریه و عراق در برابر توطئه داعش ایستادگی نشده بود امروز اسلام به محاق می‌رفت. اسلام و حوزه امروز همچنان در پای آرمان‌ها و معارف اسلام و انقلاب ایستاده و ضمن حمایت از آن، هر جا که لازم باشد نهایت همکاری را دارد.

آیت‌الله اعرافی مطرح کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» که توسط رهبر انقلاب منتشر شد نشان می‌هد راه طولانی و گام‌های بزرگی در پیش داریم و به نقطه‌ای خواهیم رسید که امت جهانی اسلام شکل خواهد گرفت.

نظر شما