شناسهٔ خبر: 31313315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مکسی گومز در حال حاضر گزینه نخست بارسلونا است؛ آندره سیلوا، لوکا یوویچ و نیکولاس پپه در اولویت‌های بعدی

مهدی آزادی

به نظر می‌رسد دو گزینه نخست بارسا برای تقویت خط حمله از دل لالیگا هستند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - مکسی گومز، مهاجم 22 ساله و اروگوئه‌ای سلتاویگو در حال حاضر اصلی ترین گزینه بارسلونا برای تقویت خط حمله است.

به گزارش موندو دپورتیوو، بلافاصله پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بارسا کارش برای تابستان را شروع کرده و اولویت فعلا به خدمت گرفتن مهاجمی جوان برای رقابت با لوییس سوارز و در ادامه پر کردن جای خالی او در سال‌های آتی است. گزینه‌های زیادی توسط مدیریت باشگاه سبک و سنگین شده و روز به روز لیست علاقه مندی‌ها کوچک‌تر می‌شود. در ابتدا صحبت از لوکا یوویچ، مهاجم صربستانی آینتراخت فرانکفورت بود ولی این گزینه پس از حواشی اخیر و درز کردن تماس‌های اولیه باشگاه با اطرافیان او تا حدودی رنگ باخته است.

در حال حاضر به گفته منابع موثق این مکسی گومز است که در اولویت نخست قرار دارد. بارسا روند پیشرفت گومز را بسیار خوب می‌بیند و آمار درخشان این مهاجم جوان در لالیگا و تیمی چون سلتا را گواه بر کیفیت بالایش می‌داند. گومز فصل گذشته 18 گل برای بالایدوسی‌ها به ثمر رساند و امسال هم 9 گل زده است. او بازیکنی ملی پوش است و رابطه فوق العاده‌ای با لوییس سوارز هم دارد که می‌تواند به هماهنگی هر چه سریع‌ترش با سبک بازی بارسا کمک شایانی کند. مانع اصلی قیمت بالای اوست. گومز مشتریان زیادی دارد و بند آزادسازی‌اش هم 50 میلیون یورو است. سلتاویگو هم حاضر به مذاکره نیست. 

نفر دوم حاضر در لیست، آندره سیلوا است. مهاجم 23 ساله پرتغالی و ملی‌پوش میلان که به طور قرضی امسال در سویا بازی می‌کند. او عملکرد بسیار خوبی داشته و مزیتش نسبت به گومز چند پسته بودنش و البته عملکرد بهترش در کارهای ترکیبی است. سویا احتمالا در پایان فصل از بند خرید 35 میلیون یورویی‌اش استفاده می‌کند و بارسا آن زمان باید قیمتی بالاتر بپردازد که این هم کار را مشکل می‌کند.

لوکا یوویچ هم دیگر گزینه بارسلونا است. ضمن اینکه نام نیکولاس پپه و رافائل لیائو، دو مهاجم لیل فرانسه نیز در لیست هست. پپه 23 ساله امسال فوق العاده کار کرده و اگرچه می‌تواند در پست مهاجم نوک به میدان برود ولی بیشتر یک وینگر راست محسوب می‌شود که شم گلزنی بسیار بالایی دارد. او در این فصل در 25 بازی موفق به زدن 16 گل و دادن 10 پاس گل شده است. لیائو 19 ساله نیز که از اسپورتینگ لیسبون به لیل آمده در فصل جاری در 15 بازی موفق به زدن 7 گل شده است.

نظر شما