شناسهٔ خبر: 31313245 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مجری‌گری برنامه‌های مهم مذهبی لزوماً مردانه نیست!

گروه جامعه ــ مجری‌گری دومین همایش بزرگ سادات تشیع و تسنن، برنامه‌ای که مدعوان آن شخصیت‌های بزرگ مذهبی از جهان اسلام بودند، بر عهده یک خانم بود. اقدامی که تعجب و البته تحسین بسیاری از حاضران را برانگیخت.

صاحب‌خبر -

مجری‌گری برنامه‌های مهم مذهبی مردانه نیستبه گزارش ایکنا؛ مجری‌گری دومین همایش بزرگ سادات تشیع و تسنن، برنامه‌ای که مدعوان آن شخصیت‌های بزرگ مذهبی از جهان اسلام بودند، بر عهده یک خانم بود. اقدامی که شاید کم‌تر در یک برنامه رسمی و مهم مذهبی شاهد آن بوده ایم.

اصل این اقدام و در ادامه، اجرای نیکوی مجری برنامه، تحسین بسیاری از حاضران را برانگیخت و نشان داد که زنان مسلمان پس از انقلاب اسلامی، با رعایت حریم حجاب و عفاف در همه عرصه‌های اجتماعی حتی زمینه‌هایی که برای بسیاری از قشری‌گرایان تابو محسوب می‌شود، فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این رویداد بزرگ مذهبی درباره حال و هوای مجری‌گری پرسیدیم، او به خبرنگار ایکنا گفت: من زهراسادات خلیلی و گوینده شبکه خبر هستم. برای خود من هم بسیار جالب بود که در این مراسم مهم با حضور چهره‌های مذهبی از سراسر جهان اسلام، توفیق اجرا با یک خانم باشد، علاوه بر این، حضور شخص من نیز قطعی نبود ولی احساس کردم حضرت زهرای مرضیه(س) من را کمک کردند تا در این برنامه بتوانم اجرا داشته باشم.

وی ادامه داد: در این عصر دیگر نباید جنسیت مطرح باشد و به نظر من، ملاک، توانایی است. هر کسی در هر جایی توانمندی داشته باشد و بتواند خدمت کند، باید به کار گرفته شود و لذا خوشحال هستم که امروز و در این برنامه، خدمتی به اجتماع سادات کردم.

این مجری در پایان گفت: خیلی کم پیش می‌آید تا در آغاز اجرایی خود را معرفی کنم، اما امروز تعمداً در ابتدای برنامه، خودم را معرفی کردم و گفتم: «زهرا سادات» هستم. من احساس می‌کردم نه تنها در جمع برادران و خواهران دینی بلکه در جمع عموزاده‌های خودم صحبت می‌کنم. من چهره‌های نورانی این جمع را با شال‌های سبز که دیدم، احساس کردم خویشاوندان من هستند وخواستم آن‌ها نیز این احساس را داشته باشند. به همین جهت، هیچ حس غریبی نداشتم و بلکه بسیار انرژی مثبت داشتم.

گفتنی است در دومین همایش بزرگ سادات تشیع و تسنن، تعداد زیادی از بانوان سادات کشورهای مختلف جهان اسلام جزو مدعوان بودند و در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما