شناسهٔ خبر: 31313177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

المقداد: بازپس گیری جولان حق سوریه است

R7969/P/S8,90/CT10

معاون وزیر خارجه سوریه بازپس گیری منطقه اشغالی جولان از رژیم اسرائیل را حق ثابت کشورش دانست و تاکید کرد: تلاش اسرائیل برای اعمال سرپرستی حقوقی بر این منطقه اشغالی باطل و غیرقانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: جولان اشغالی بخشی لاینفک از سوریه است و تصمیم اسرائیل برای اعمال سرپرستی حقوقی خود بر این منطقه اشغالی باطل و غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: بازپس گیری جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژنو سال 1967 میلادی حق ثابت سوریه است. قطعنامه 242 شورای امنیت و بسیاری از قطعنامه های ذیربط سازمان ملل بر این حق تاکید می کند. این قطعنامه ها تاکید می کنند که جولان اشغالی بخشی لاینفک از سوریه است و تصمیم اسرائیل باطل و ملغی است و هیچ گونه اثر حقوقی و قانونی ندارد.

 

المقداد همچنین از نیروهای صلحبان اروگوئه ای در منطقه جولان استقبال کرد و گفت: موضع ثابت سوریه در حمایت از این نیروها و برملا کردن موارد نقض توافقنامه مربوط به این نیروها از سوی اسرائیل از جمله از طریق حملات مکرر خود به خاک سوریه و حمایت از گروههای مسلح تروریست است. گزارشهای دبیرکل سازمان ملل در مناسبت های مختلف بر این حقایق صحه گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما