شناسهٔ خبر: 31312818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| علمای شیعه و سنی نقش مهمی در زمینه دشمن‌شناسی در جامعه بر عهده دارند

R7843/P/S6,65/CT11

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: علمای شیعه و سنی امروز با انتقال محتوای مناسب در زمینه دشمن‌شناسی و تبیین شرایط حساس اجتماعی به جامعه، می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشبرد جامعه ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور بعد از ظهر امروز در نشست پایانی سی‌امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان با تاکید بر اینکه دشمن‌شناسی و شناخت شرایط حساس امروز دنیا از عوامل مهم در پیشبرد یک جامعه اسلامی است اظهار داشت: علمای شیعه و سنی امروز با انتقال محتوای مناسب در زمینه دشمن‌شناسی و تبیین شرایط حساس اجتماعی به جامعه می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشبرد جامعه ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه یکی از شرایط مهم در فهم قرآن و تفسیر آن توجه به زمان نزول و شرایط محیطی و زمانی نزول است گفت: توجه و رجوع مردم به قرآن در شرایط حساس امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که قرآن به عنوان کتاب راهنمای انسان‌ها همواره راهگشای دشواری‌ها و تنگناها بوده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نیز اظهار داشت: جریان تکفیر عاملی شوم در راستای ایجاد تفرقه و اسلام‌هراسی است و در واقع جوامع غربی با مشاهده گسترش بیداری اسلامی و ترویج آن در جوامع جهانی در صدد مقابله با آن بر آمدند و در همین راستا با تحمیل مسائل غیراسلامی به جوانان آنان را در مقابل برادر مسلمانشان قرار دادند و تکفیر را گسترش دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه جریان تکفیر با هدف نشان دادن چهره‌ای زشت از اسلام ایجاد شد، ادامه داد: این جریان با بیان افکار غیردینی بین جوانان سعی کرد تا جوان مسلمان را در مقابل برادر مسلمان قرار دهد و از اسلام و اهداف اسلامی دور کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما