شناسهٔ خبر: 31312791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

آخرین مهلت ثبت‌نام اسکان نوروزی فرهنگیان / اعلام نتایج نقل و انتقالات تا اردیبهشت 98

وزارت آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: فرهنگیان جهت استفاده از خدمات ستادهای اسکان نوروزی، رزرو اینترنتی محل‌های مورد نظر را انجام دهند. مهلت پایان ثبت نام تا ۲۴ اسفندماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن با اشاره به ابلاغ بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان در سال ۹۸ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش سالانه با تعداد زیادی تقاضای نقل و انتقلات مواجه است و کارکنان رسمی، پیمانی، رسمی آزمایشی و قراردادی شامل بخشنامه نقل و انتقالات می‌شوند.

وی در بررسی نقل و انتقالات، اصلی‌ترین شرط را عدم ایجاد خلاء نیروی انسانی  و به هم نخوردن تراز نیروی انسانی دانست و افزود: حداکثر همکاری را با فرهنگیان در برآورده کردن نیازهایشان خواهیم داشت‌.

الهیار ترکمن با اشاره به شروطی که در بخشنامه نقل و انتقلات آمده است، گفت: برای انتقال موقت به حداقل دو سال سابقه کار و برای انتقال دائم حداقل پنج سال خدمت تمام وقت و نداشتن تعهد به منطقه مبدا لازم است. به صورت میانگین تا ۶۰ درصد تقاضای نقل و انتقالات فرهنگیان موافقت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتقال اضطراری فرهنگیان اظهار کرد: امسال نقل و انتقالات زود شروع شده است تا تکلیف همکاران زودتر مشخص شود، مناطق قبل از سال تحصیلی به شرایط با ثباتی برسند و در ستاد هم قابلیت برنامه ریزی داشته باشیم. بنابراین تا پایان اردیبهشت ماه نتایج قطعی نقل و انتقال فرهنگیان مشخص خواهد شد، اما یک فرصت اضطراری برای فرهنگیانی که شرایط خاص در تابستان برای آنها به وجود آمده است، دیده می‌شود تا در زمان نقل و انتقال اضطراری که فرصت آن از ۱۵ تا ۲۵ شهریور ماه است، اقدام کنند.

الهیار ترکمن گفت: ثبت در خواست‌های انتقال از ابتدای اسفندماه شروع شده و تا پایان فروردین ماه در سامانه enteghal.medu.ir قابل انجام است و فرهنگیان می‌توانند مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند یا پس از ثبت نام مدارک مورد نیاز را به امور اداری منطقه محل خدمت خود ارائه دهند و همزمان همکاران اداری در مناطق به بررسی درخواست‌ها خواهند پرداخت و نتایج به مرحله بالاتر در استان‌ها ارسال خواهد شد.

وی درباره اعلام نتایج درخواست‌ها گفت: تا پایان فرودین ماه برای انتقال موقت و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج انتقال دائم اعلام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از همکاران فرهنگی خواست تا تمام شرایط نقل و انتقال را بررسی کنند و در صورت دارا بودن شرایط درخواست خود را ثبت کنند. همچنین همکارانی که مدت کمی است در استخدام آموزش و پرورش هستند، در نظر داشته باشند که آنها به دلیل نیاز منطقه بومی خود استخدام شده‌اند و به آن منطقه تعهد خدمت دارند، لذا تا پایان تعهد خود اقدام به درخواست انتقال نکنند.

الهیار ترکمن درباره اسکان نوروزی فرهنگیان نیز گفت: ستادهای اسکان نوروزی در ادارات آموزش و پرورش فعال شده است و علاوه بر خانه‌های معلم و باشگاه‌های فرهنگیان برای برخی مدارس که شرایط و استانداردهای لازم را دارند، تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است و ما آمادگی پذیرایی از ۱۱ میلیون نفر - روز از همکاران فرهنگی در ایام نوروز را داریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: همکاران فرهنگی با ورود به سایت medu.ir و با رفتن به صفحه ستاد اسکان نوروزی می‌توانند ثبت نام و رزرو محل‌های اسکان نوروزی را انجام دهند و از قبل ثبت نام کنند و با مطمئن شدن رزرو خود اقدام به مسافرت کنند. مهلت پایان ثبت نام تا ۲۴ اسفندماه است.

بنابر اعلام مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی،  الهیار ترکمن گفت: در صورت وجود ظرفیت خالی در برخی مناطق، این ظرفیت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود تا از طریق این سازمان مردم به محل‌های اسکان نوروزی فرهنگیان هدایت شوند، اما اولویت در ستادهای اسکان نوروزی با همکاران فرهنگی است.

انتهای پیام

نظر شما