شناسهٔ خبر: 31312705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت بر ترویج روش‌های مدرن کشاورزی به جای روش‌های سنتی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بارش امسال در این شهرستان فوق‌العاده بوده، اما در زمینهٔ مهار آب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و بهره‌وری بیشتر از این ظرفیت‌های خدادادی، کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه آبخیزداری شمال کوهدشت افزود: با توجه به مصوبات دولت و مجلس و عنایات مقام معظم رهبری در ارتباط با ادامه کار و منابعی که در اختیار ما قرار داده‌ شده، این طرح فوق‌العاده مؤثر است و بهترین روش در زمینهٔ جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش پوشش گیاهی را در دستور کار داریم، اظهار داشت: حفظ خاک، جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کاهش پایین افتادن سطح ایستایی آب و فرونشست‌ها از نتایج مؤثر در زمینهٔ آبخیزداری است.

حجتی تصریح کرد: انتقال آب نیز در دستور کار وزارت نیرو بوده و مقدمات احداث سد معشوره نیز فراهم‌ شده، امیدواریم منابع آبی این سد نیز تأمین و وارد اراضی دشت کوهدشت که اغلب به‌صورت دیم هستند شود و آن را از این حالت خارج کند.

وی با اشاره به اهمیت احداث مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت بیان داشت: با توجه به اقلیم سازگار و معتدل این شهرستان و ظرفیت نیروی انسانی خوب، این بحثی که جهاد دانشگاهی شروع کرده‌ است، می‌تواند به یک کار ترویجی، آموزشی برای اهالی منطقه تبدیل‌شده و تولید اشتغال و محصول کند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن توسعه بحث گلخانه‌ها و بخش دام‌پروری این منطقه، با توجه به ظرفیت‌های مرتعی که از دیرباز بوده و به این شغل می‌پرداختد، افزایش یابد و بتوانیم کشاورزی مدرنی را ایجاد و تأمین علوفه کنیم.

نظر شما