شناسهٔ خبر: 31312686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تردید درباره افراد داخل کامیون های حامل غیرنظامیان روستای الباغوز

صحنه کاروان ده ها کامیون ائتلاف امریکا حامل صدها بلکه هزاران غیرنظامی فراری از روستای الباغوز دیر الزور ، آخرین گروه تروریست های داعش، هیچ نشانه ای از نابودی کامل داعش ندارد و بیشتر تردید هایی را درباره افراد داخل آن به ویژه انتقال آنان به سوی مثلث مرزهای سوریه عراق و اردن برمی انگیزد.

صاحب‌خبر -

العالمسوريه

دیده بان حقوق بشر سوریه بر توافق گروه تروریستی و ائتلاف آمریکا مبتنی بر خروج ایمن تروریستهایی است که خواهان گذرگاه امنی برای ورود به منطقه ناشناسی هستند که ترجیحا به سوی البادیه سوریه و عراق است.

این دیده بان افزود: از 2000 داعشی، 180 تروریست را از مزارع الباغوز در شرق فرات خارج کرده اند.

وی افزود: بیشتر تروریستهایی که با کامیون منتقل شدند سوری نبودند مثلا یکی از آنان مصری و دیگری مغربی بودند.

اطلاعات موثق دیده بان حقوق بشر حاکی است ائتلاف آمریکا شماری از صندوق های مهمات داعش در بخش شرقی ریف دیرالزور را با بالگردهای ائتلاف به مکان نامشخصی منتقل کرده که ترجیحا صندوق های حاوی مقادیر زیادی نزدیک به 40 تن طلا و دهها میلیون دلاراست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بر آوار ویرانه ها و خرابکاری های ائتلاف امریکا به دنبال یک پیروزی است تا به نام نابودی داعش آن را ثبت کند اما گزارش های سازمان ملل تاکید دارد گروه تروریستی هنوز شکست نخورده و شمارشان به حدود 18 هزار نفر در سوریه و عراق ازجمله 3 هزار تروریست خارجی رسیده است.

صرف نظر از این آمار،یک مسئول آمریکایی از فرار حدود1000 تروریست از سوریه به عراق خبر داد که ناظران معتقدند این آمار بیانگر بازآفرینی ساختار داعش در عراق پس از شکست سنگین این گروه توسط محورمقاومت است.

نظر شما