شناسهٔ خبر: 31312684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

درخواست جان بولتون از ارتش ونزوئلا

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از ارتش ونزوئلا خواست تا به نیروهای سازمان ملل بپیوندند و از حمایت نیکلاس مادورو دست بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، جان بولتون که مصرانه در پی یافتن راهی برای ساقط کردن دولت نیکلاس مادورو است از ارتش ونزوئلا درخواست کرد تا به نیروهای تحت نظر سازمان ملل متحد بپیوندند و از حمایت رئیس جمهور قانونی کشورشان دست بردارند.

وی همچنین از پیوستن سرهنگ پدرو چیرینیوس، یکی از سران ارتش ونزوئلا به نیروهای تحت نظر سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: «او اعلام کرده است که خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت می‌شناسد و من امیدوار هستم که باقی ارتشیان ونزوئلا نیز به او ملحق شوند.»

مدتی پیش خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور قانونی خواند و خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادورو از قدرت شد.

تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و کلمبیا نیز او را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخته و حمایت خود را از او اعلام کرده بودند.

این در حالی است که در می 2018 (اردیبهشت 1397) انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار و مادورو برای دوره‌ای 6 ساله به عنوان رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام/4095/پ

نظر شما