شناسهٔ خبر: 31312550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران:

سردار سلیمانی: دفاع از حرم در مدرسه دفاع مقدس متولد شد /شهدا امامزادگان ما بوده اند

خبرگزاری تسنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر تقویت برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در ابعاد فرهنگی و ملی جامعه اثرگذار است.

صاحب‌خبر -
اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در ابعاد فرهنگی و ملی جامعه اثرگذار است‌
 
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر پنجشنبه در یادواره سرداران و ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابل اظهار داشت: از همین جا سلام خود را محضر مردم مازندران و خانواده شهدا و رزمندگان می‌کنم.وی افزود: بنده خود را کوچک‌تر از آن دانسته که سرباز اسلام و انقلاب باشیم و بتوانیم بسیاری از اولیای الهی در آرزوی آن بوده امروز در تحقق آن مانند دیگر آحاد ملت حضور و نقش داشته باشیم شکر این نعمت را به جای بیاوریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: بسیاری از جوانان این مرز و بوم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و الهی جنگیدند تا ما اکنون آسوده زندگی کنیم. سردار سلیمانی افزود: همه ملت‌ها به فداکاران، جانبازان و از خودگذشتگان جامعه خود به دیده احترام می‌نگرند البته این تقدس‌گرایی در جوامع مختلف متفاوت است، اما اساسا یک احترام عمومی نسبت به فداکاران و جانبازان و از خودگذشتگان جامعه در همه جوامع مورد توجه و احترام است.

وی با اعلام اینکه در اسلام جوهر جهاد، شهادت و از خودگذشتگی تفاوت اساسی با سایر جوامع دارد و این گوهر جهاد و شهادت، هوشمندانه، ارزشمند و مقدس است، تصریح کرد: جوهر فرهنگ ایثار و شهادت، هوشمندانه، ارزشمند و مقدس به این دلیل بوده که افراد آگاه و با بصیرت اصرار به حضور در این صحنه دارند و از این استان بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت در جبهه مقاومت ثبت‌نام کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تبلیغ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نقشی اثرگذار وتاثیری بسیار مثبت در ابعاد رفتاری، ینی، اخلاقی و ملی جامعه اسلامی دارد، افزود: به سان اینکه شهید در بالاترین رجع فرهنگ‌سازی می‌کند. وی با بیان اینکه دفاع مقدس در واقع باید آن را دفاع مادر تعبیر کرد، چون دفاع مقدس بر پایه اسلام اصیل طراحی شده است، گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی داشته و دارد که در درون جامعه ما بسیار کارساز بوده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: دفاع مقدس در بستر انقلاب و ساختارسازی انقلاب نقشی اساسی داشته و از این حیث دفاع مقدس دفاع کامل اطلاق می‌شود که فرهنگ فسادزا طاغوت را از درون جامعه زدود و ارزش‌های دینی را در جامعه حاکم کرد.وی افزود: دفاع مقدس شیوه‌ای و سیره‌ای است برای هر دفاعی که نابرابر باشد. یک ملتی اگر دچار یک ظلم شد و هجمه نابرابر بر او وارد شد اگر بخواهد از عزت و شرف خود دفاع کند و دفاع پیروزمندانه باشد آن شیوه پیروزی که تجربه شد این شیوه دفاع مقدس است؛ بنابراین دفاع مقدس الگویی برای همه دفاع‌هایی که ملت‌های مستضعف می‌خواهند در مقابل ظالمان انجام دهند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه اگر دفاع مقدس نبود تجربه دفاع از حرم را نداشتیم و در واقع دفاع از حرم در مدرسه دفاع مقدس متولد شد، تصریح کرد: امروز همه دفاع‌هایی که بر پایه اسلام در همه کشور‌های منطقه وجود دارند مهم‌ترین سرمشقی که در مسئله دفاع گرفتند مربوط به دفاع مقدس ملت ایران بوده و این تاثیر بسیار بزرگ داشته و امروز اثرات آن را در جامعه می‌بینیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در نمایاندن قدرت اسلام و پیروزی ملت ایران را به جهانیان نشان داده است، گفت: تاثیر حرکت دفاع مقدس، آزادی، آزادگی و مسئولیت‌پذیری یکی از درس‌های دفاع مقدس است.وی با اعلام اینکه هدف از ترویج فرهنگ دفاع مقدس فروزان نگاه داشتن چراغ انقلاب بوده و متاسفانه عده‌ای نتوانستند این فرهنگ را درک کنند، ولی امروز در بین جوانان و نوجوانان خود درک کردند، تصریح کرد: مازندران در دوران دفاع مقدس با لشگر ۲۵ کربلا و در بعد دفاع از حرم و در مسئله علم، فقه، تفسیر و عرفان علمای بزرگی از این خطه بلند شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه پاسداشت نام و یاد شهدا کار بسیار مقدس و اثرگذاری است، افزود: شهدا در اوج عاطفه بوده و در واقعه برتری بخشیدن و مقدمه دانستن آن چیزی که برای آن فضیلت دارد در واقع ایثار و شهادت گویند و هر دستاورد مادی و معنوی دیگر در جامعه از طریق فرهنگ شهادت نصیب همگان می‌شود.سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید قبل از رسیدن به این جایگاه به این درجه معنوی نائل می‌آید و با فوتش در واقع به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود، افزود: کشته شدن جشن فارغ التحصیلی شهید است و در واقع خداوند اجر این تلاش و کوشش او را با شهادت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه خانواده شهدا اقرار به آثار شهادت فرزندانشان در دوران زندگی وی داشته و دارند، تصریح کرد: مفسران بین علم به خدا که همان علم اصلی است و شهادت ربط می‌دهند و معتقدند فردی که به شهادت نائل شود به علم اصلی نائل و خداشناس واقعی بوده و در خداشناسی او تردیدی وجود ندارد و از امتحان سربلند بیرون آمده است و بنابراین شهادت و شهید کسی است که به جایگاه علم اصلی و علم به خدا نائل و محضر خدا را درک می‌کند.

سردار سلیمانی با بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: برخی از این شهدا در قبل از شهادت خود به درجه شهود رسیده و رحمانی و معنوی شدند و عارف به معنای واقعی شدند. شهید برای عمل به حکم خدا بر خلاف خواسته خود عمل می‌کند و در واقع شهدا امامزادگان ما بوده و در واقع پاسداشت برای آنان برپا کردیم. وی با اشاره به اینکه شهدا به واسطه اینکه خود را فراموش کرده اکنون زنده هستند و هر چه زمان بگذرد عطش نسبت به شهید بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: شهید همه چیز را فراموش کرده و صرف به فکر خدا و اطاعت رب بوده است.


نظر شما