شناسهٔ خبر: 31312452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛

ماشینِ اقتصادی به پیکانِ اسقاطی رسید/ نبرد مهاجری با فرکی در وضعیت گرگ و میش!

در هفته‌ای که دو نماینده فوتبال آذربایجان مقابل خودروسازان تهرانی صف‌آرایی می‌کنند، در نخستین این جدال‌ها، ماشین‌سازی پذیرای پیکان است.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: نوزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) با برگزاری 4 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این دیدارها تیم ماشین‌سازی تبریز در زمین خود از پیکان تهران پذیرایی می‌کند. طبق برنامه این بازی از ساعت 15:30 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز و با قضاوت گروه داوری شاهو اصلانی با کمک‌های محمدرضا مدیرروستا و محمدعلی پورمتقی برگزار خواهد شد.

رویارویی با وضعیت گرگ و میش!

دو تیم درحالی به مصاف هم می‌روند که آغاز بسیار متفاوتی در نیم‌فصل دوم داشته‌اند. در یک سو ماشین‌سازی فراتر از انتظار ظاهر شده و توانسته است با 2 برد و یک مساوی خود را به نیمه بالای جدول برساند اما در سوی دیگر پیکان با وجود تغییراتی که در کادر فنی خود داشته، نتوانسته است از بحران رهایی یابد و آنها هر سه بازی دور برگشت را با شکست سپری کرده‌اند.

سبزقبایان تبریزی در هفته گذشته در رشت میهمان سپیدرود این شهر بودند که در این دیدار تا آستانه پیروزی پیش رفتند و اگر آن اشتباه لحظات آخر نبود می‌توانستند به سومین برد متوالی خود دست یابند. این تیم که با گل یار تعویضی خود از میزبانش پیش افتاده بود، در واپسین لحظات روی اشتباه یار تعویضی دیگر گل تساوی را دریافت و 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد.

اما آبی آسمانی‌پوشان تهرانی در روزی که میزبان سپاهان بودند با یک گل نتیجه را به صدرنشین مسابقات واگذار کردند تا تیره‌روزی‌های این تیم با متحمل شدن سومین باخت پیاپی در نیم‌فصل دوم ادامه داشته باشد. تیم فرکی در این بازی با اینکه برتر از حریف ظاهر شد اما در همان شروع کار با یک ضربه شروع مجدد دروازه خود را باز شده دید و در ادامه موفق به جبران نشد.

در جدول رده‌بندی، ماشین‌سازی با 21 امتیاز در مکان هشتم قرار دارد و پیکان با 16 امتیاز دوازدهم است. شاگردان مهاجری در صورت برتری در بازی خانگی فردا می‌توانند به رده هشتم جدول صعود کنند و یاران فرکی نیز در صورت برد فرصت صعود تا رده نهم را خواهند داشت. این درحالی است که باخت یا تساوی تغییری در جایگاه ماشین نخواهد داشت اما برای پیکان سقوط را به انتظار می‌کشد.



 

ماشینِ اقتصادی به پیکان اسقاطی رسید

ماشینِ مهاجری در این هفته‌ها فوتبالی سازمان یافته‌‌ای را به نمایش می‌گذارد، این تیم هم در دفاع و هم در حمله بسیار با برنامه بازی می‌کند و با بردهای اقتصادی که در دو بازی نخست بدست آورد که البته در بازی سوم نیز با قدرنشناسی از دست رفت، مسیر خود را در جاده لیگ برتر پیدا کرده است و در گام پیش رو نیز تلاش می‌کند تا با استفاده از امتیاز میزبانی به روند خوبش شتاب بخشد.

در آن طرف، پیکانِ فرکی می‌کوشد تا دومینوی شکست‌های خود را قطع کند و از این رو، یک امتیاز از این بازی خارج از خانه هم برای آنها راضی کننده خواهد بود. بد نیست بدانید نزول پیکانی‌ها دقیقا از زمانی شروع شد که این تیم در خانه خود مقابل تراکتور با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و حالا باید دید که آیا در تقابل با دیگر نماینده تبریز می‌توانند به روند فاجعه‌بارشان پایان دهند و یا این سریال ناکامی ادامه خواهد داشت.

همچنین جالب است بدانید ماشین‌سازی با 12 تساوی مشترکا با صنعت‌نفت سلطان تساوی‌هاست و درست در خلاف جهت، پیکان با 4 تساوی از این حیث کمترین تقسیم امتیاز را داشته است. از دیگر نکات جالب آماری دو تیم، تعداد بردهای تیم تهرانی است که با وجود رتبه پایین‌تر یک پیروزی بیشتر دارد. در این بین تنها وجه مشترک دو تیم در جدول تعداد گل‌های زده است که در عدد 15 برابری می‌کند.

نگاهی به آمار تقابل‌ در لیگ برتر 

تیم‌های ماشین‌سازی و پیکان تاکنون 7 بار در تاریخ لیگ برتر باهم دیدار کرده‌اند که طی آنها، 2 پیروزی برای تیم تهرانی و یک پیروزی برای تبریزی‌ها رقم خورده و 4 پیکار دو تیم نیز با تساوی فرجام یافته است. با این توضیح که ماشین‌سازان که در این فصل با تغییر نام و به جای گسترش فولاد در لیگ برتر حضور یافته‌اند، در 6 رویارویی قبلی با پیراهن آبی برابر رقیب تهرانی خود صف‌آرایی کردند.

هر دو برد پیکانی‌ها به فصل گذشته برمی‌گردد، جایی که آسمانی‌‌پوشان در بازی رفت در تهران با یک گل و در بازی برگشت در تبریز نیز با 3 گل صاحب پیروزی شده و حریف تبریزی خود را دبل کردند. تنها پیروزی تبریزی‌ها هم در همان تقابل نخست بدست آمد و این تیم پس از آن بازی دیگر نتوانسته این حریف تهرانی را شکست دهد و درمجموع حدود 4 سال است که در حسرت برد برابر پیکان به سر می‌برد.

ناگفته نماند، جدال رفت دو تیم در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر به میزبانی پایتخت‌نشینان با تساوی یک بر یک به اتمام رسید که پیمان بابایی در دقیقه 37 برای ماشین‌سازی و عیسی آل‌کثیر در دقیقه 79 برای پیکان گلزنی کردند.

نتایج کامل تقابل‌های دو تیم در لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ چهاردهم: گسترش فولاد 1 - 0 پیکان/ پیکان 1 - 1 گسترش فولاد
لیگ شانزدهم: گسترش فولاد 0 - 0 پیکان/ پیکان 1 - 1 گسترش فولاد
لیگ هفدهم: پیکان 1 - 0 گسترش فولاد/ گسترش فولاد 0 - 3 پیکان
لیگ هجدهم: پیکان 1 - 1 ماشین‌سازی (گسترش فولاد سابق)

انتهای پیام/

نظر شما