شناسهٔ خبر: 31312406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

خریداری 50میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل گفت: 150 میلیارد ریال انواع تجهیزات آموزشی از سال 1392 تاکنون برای مدارس و فضاهای آموزشی این استان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

دولت لطفی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: این میزان تجهیزات شامل انواع لوازم و دستگاه های آموزشی و کمک آموزشی از قبیل سامانه گرمایشی استاندارد ، رایانه ، میز ، صندلی بوده که با در نظر گرفتن نیاز مدارس در میان آنها توزیع شده است.

او تامین سامانه گرمایشی استاندارد را از اقدام های مهم و اولویت دار اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ذکر و خاطر نشان ساخت: امسال 500 دستگاه بخاری هوشمند خریداری و در میان مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین از تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه ها از ردیف های منابع ملی کمک گرفته شده است.

لطفی افزود: 6 پروژه سالن ورزشی فاقد اعتبار استانی بودند که با تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای آنها از ردیف اعتبارات ملی عملیات اجرایی آنها از سرگرفته شده و در زمان حاضر دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ادامه داد: برای 6 پروژه مدرسه سازی مسکن مهر استان اردبیل با مجموع 42 کلاس ، اعتبار مورد نیاز تامین شده و در مهر سال آینده به آموزش و پرورش این استان تحویل خواهند شد.

لطفی همچنین از کلنگ زنی 10 باب مدرسه با مجموع اعتبار 115 میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف استان از جمله شهر اردبیل که با مشکل پایین بودن سرانه فضای آموزشی مواجه است، خبر داد و افزود: چهار باب از این مدارس به پیمانکار واگذار شده و واگذاری 6 باب دیگر به مرحله مناقصه رفته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین گفت: اعتبارات مربوط به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در این استان امسال نسبت به پارسال سه برابر افزایش یافته است.

لطفی افزود: در سال گذشته مبلغ 135 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل تخصیص یافته بود اما این رقم امسال به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

در این نشست اعلام شد که سرانه فضاهای آموزشی شهرهای اردبیل و پارس آباد از میانگین کشوری به مراتب پایین تر است و به همین خاطر این 2 شهر در توسعه فضاهای آموزشی چه ازسوی دولت و چه ازسوی خیران مدرسه ساز در اولویت خواهندبود.

نظر شما