شناسهٔ خبر: 31312237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای موازین بانکداری اسلامی بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

R41471/P/S6,70/CT11

مدیرعامل بانک انصار با بیان اینکه اجرای موازین اسلامی مهم‌ترین اصل در بانکداری است، گفت: تسهیلات در قالب عقود و ‌قرض‌الحسنه بدون کارمزد و در معاملات مشارکتی در چارچوب اسلامی ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، آیت‌الله ابراهیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح شعبه وحدت ویژه اهل تسنن این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌ها و جلسات برگزار شده با علمای اهل سنت، در راستای اجرای موازین اسلامی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و عقود بانکی، شعبه وحدت ویژه اهل سنت در گنبدکاووس افتتاح شد.

وی ‌هدف بانک انصار از راه‌اندازی این شعبه را  توسعه خدمات‌رسانی به جوانان ‌اهل سنت برای رفع مشکلاتی مانند ازدواج، اشتغال و غیره عنوان کرد و افزود: در این شعبه تسهیلات در قالب عقود و ‌قرض‌الحسنه بدون کارمزد  و در معاملات مشارکتی در چارچوب اسلامی ارائه می‌شود.

مدیرعامل بانک انصار با بیان اینکه ‌طرح‌های بسیار خوبی در این بانک برای ایجاد اشتغال و تامین جهیزیه و دیگر نیازهای مردم به ویژه اهل سنت ارائه اجرایی خواهد شد، ادامه داد: در استان گلستان از طریق بانک انصار تا دی ماه امسال مبلغ 974 میلیارد و 95 میلیون ریال تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کار کوچک و متوسط پرداخت شده است.

ابراهیمی گفت: تهیه 300 فقره جهیزیه برای نوعروسان، مشارکت در احداث 2 باب مدرسه در روستای چپاقلی بندرترکمن و احداث جاده بین مزارع از جمله فعالیت‌های قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار در استان گلستان است.

سردار حسین معروفی‌ فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز‌ گفت: بانک انصار با افتتاح شعبه وحدت و رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های بانکداری خود، دغدغه علمای اهل سنت را در اجرای بانکداری اسلامی برطرف کرده است.

وی افزود: بانک انصار با نگاه جهادی و موازین شرعی و هماهنگی با علمای اهل سنت در فقه حنفی مدیریت انقلابی و این شعبه را افتتاح کرده است.

وی افزود: دغدغه ارزشمند اهل تسنن در راستای بانکداری اسلامی در کشور توسط این بانک برطرف شده و این حرکت سبب ایجاد اشتغال در بین جوانان اهل سنت می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا استان بیان داشت: مسئله اشتغال مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موضوع پیش‌رو جامعه است که با اعطای وام‌های بدون بهره توسط بانک انصار می‌توان گام بزرگی در حوزه اشتغال و اقتصادی مقاومتی برداشت.

وی ادامه داد: با افتتاح شعبه وحدت ویژه اهل تسنن در بانک انصار در گنبدکاووس در مدت زمان کوتاه شاهد رشد و حرکت امیدوارکننده در مجموعه ویژه جوانان اهل سنت خواهیم بود و آمادگی توسعه این شعبه در سراسر استان وجود دارد.

معروفی گفت: امروز شعبه وحدت بانک انصار ویژه اهل تسنن در گنبدکاووس افتتاح شد و هفته‌های آینده شاهد افتتاح این شعبه در شهرستان کلاله و بندرترکمن هستیم.

وی یادآور شد: بانک انصار به دنبال سود بانکی نیست بلکه به دنبال خدمات رسانی با هدف تقویت بنیه وحدت در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ش

نظر شما