شناسهٔ خبر: 31311578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

انقلاب اسلامی از برکات فرزندان حضرت زهرا(س) است/ سادات مسئولیت خطیری در ایجاد مودت بین امت اسلام دارند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) خیری است که خداوند به بشریت داده است، گفت: امام خمینی فرزند حضرت زهرا(س)، انقلاب اسلامی ایران را رقم زد و فرزند دیگر این بزرگوار، مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، در همایش بزرگ سادات شیعه و سنی که ظهر امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجتماع سادات و نقش آن ها در ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان، گفت: ما سادات از خاندان پیامبری هستیم که ایشان در مقام دخترش فاطمه زهرا(س) فرموده اند «اگر همه زیبایی ها و خوبی ها در وجود کسی جمع بشود او فاطمه است».

وی افزود: حضرت زهرا(س) عنصر بهشتی در خود دارد و سوره کوثر نیز در مقام ایشان نازل شده است، زیرا او هدیه ای از طرف خداوند به بشریت است. به تعبیر پیامبر ایشان سر ‌تا‌ پا خیر و حسن است و همه بشریت می توانند از آن بهره مند شوند و حتی تا بهشت و روز قیامت این خیر ادامه دارد‌.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: برخی مفسرین این اعتقاد را دارند که این خیر از طرف فرزندان ایشان به انسان ها منتقل می‌شود. و ما در این زمان می‌توانیم این نکته را بهتر درک کنیم که یکی از فرزندان ایشان حضرت امام خمینی(ره) انقلابی را ایجاد کرد که ایرانیان و حتی جهانیان از آن بهره‌مند شدند و حضرت امام دین خدا را بار دیگر بر سر زبان ها آورد و آن را احیا کرد.

وی تصریح کرد: فرزند دیگر حضرت زهرا(س) امام خامنه ای این نهضت را ادامه می‌دهند تا ان شاءالله زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر ما به قرآن مراجعه کنیم آیاتی درباره اهل بیت(ع) و فرزندان ایشان دیده می‌شود. به همین علت نقش سادات در ایجاد تحولات اساسی و وحدت بخشی اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: خداوند بیان کرده انسان های مومن در هر جای دنیا باشند، نسبت به فرزندان پیامبر(ص) احساس علاقه می‌کنند و پیامبر اسلام(ص) آن را نشانه مومن قرار داده و در راس آنان امام علی(ع) است؛ پیامبر(ص) می فرمایند که مومن نمی تواند علی را دوست نداشته باشد «یا علی لا یحبک الا مومن و لا یغرضک الا منافق» و خطاب به علی(ع) می فرمایند «انت سید، سید فی الدنیا و فی الاخره».

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ابزار کرد: در روایات مختلف نیز آمده که علی و فاطمه(سلام الله علیهما) هر دو از نورند. حتی در زمان جهالت که اعراب پیامبر را ابتر می‌دانست خداوند فاطمه را به رسول الله بخشیدند و نسل پیامبر از ایشان ادامه پیدا کرد‌ و اینگونه شد که در نماز نیز به اهل بیت(علیهم السلام) سلام و صلوات می‌فرستیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در آخر آنچه که اهمیت دارد یادآوری مسئولیت سادات در سراسر جهان برای برقراری مودت و اخوت اسلامی میان مسلمانان است.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

نظر شما