شناسهٔ خبر: 31311341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در همایش سلامت معنوی رقم خورد

تجلیل از شخصیت دکتر عباس شیبانی

در ششمین همایش سلامت معنوی از شخصیت علمی دکتر عباس شیبانی تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، ششمین همایش سلامت معنوی امروز (پنجشنبه 2 اسفند) در در تالار غدیر برگزار شد، که در آن شخصیت های علمی و معنوی و دانشگاهی سخنرانی کردند.

در حاشیه برگزاری این همایش از دکتر عباس شیبانی به عنوان ایثارگر سلامت و از متخصصان و پزشکان عرصه سلامت قدردانی شد.

دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در این خصوص گفت: دکتر شیبانی نیاز به تجلیل ندارد و 87 سال است که از این موضوعی فرار می کند، اما ما نیاز داریم که همچنین انسان هایی را کشف و در راستای الگوگیری از آنها بکوشیم.

وی بیان داشت: ایشان قدمی در زندگی خود برنداشت غیر از اینکه رضایت خدا را در نظر بگیرد، دوران مبارزاتی خود را از زمان ستم شاهی آغاز کردند و در آن دوران خفقان علیه حکومت شاه فعالیت می کردند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: ایشان به قدری ساده زیست هستند و با وجود اینکه نماینده مجلس بودند و ریاست دانشگاه تهران و مسائل دیگر را بر عهده داشتند، اما هیچ چیز از مال دنیا برای خود جمع نکردند و حتی هنوز هم در خانه ای اجاره ای در محله ای قدیمی در تهران زندگی می کنند.

دکتر مرندی گفت: ایشان بسیار وقت شناس و متواضع هستند و کارها را به صورت انقلابی و جهادی پیش می بردند و خداوند بر ما منت گذاشته که ایشان را داریم و از نفس برحق ایشان استفاده می کنیم.

دکتر خاتمی دبیرکل بسیج جامعه پزشکی نیز در این آیین گفت: ایشان از سال 32 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد و از همان روزهای اول، مبارزات حکومتی علیه رژیم ستم شاهی را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: ایشان 13 سال در زندان های رژیم شاه به عنوان زندانی سیاسی بود و در گروه استقبال از امام راحل، تلاش جدی داشت و عضو موثر این تیم بود.

خاتمی گفت: دکتر شیبای عضو شورای انقلاب، وزیر، نماینده مجلس، نماینده شورای شهر تهران و... بودند و در طول عمر خود از امکانات بیت المال برای خود استفاده نکردند.

در این مراسم با حضور سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش های دکتر شیبانی قدردانی شد.

نظر شما