شناسهٔ خبر: 31311162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه جامع روابط کار خدمات رسانی را تسهیل می کند

اراک - ایرنا - معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع روابط کار با هدف ارایه خدمات غیرحضوری به کارگران و کارفرمایان امور را تسهیل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حاتم شاه کرمی» روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل ازکارگران، کارفرمایان، گروه های کارو واحدهای نمونه استان مرکزی در اراک، افزود: سامانه جامع روابط کاردر سه ماه آتی با هدف شفافیت و سلامت کار در کشور فعال می شود.
وی اظهار داشت: کارگران و کارفرمایان یک بار در پیشخوان دولت به این سامانه وارد شده و تعیین هویت می شوند و پس از آن نیازی به مراجعه حضوری به شعب تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.
معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: 13 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی برای تقویت فعالیت ها در کشور ایجاد شده و فعالیت 254 تشکل در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنایع کشور ناچیز است که باید در این خصوص اهتمام جدی صورت گیرد.
شاه کرمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم شده و نمی توان برای آن از قوانین و دستورالعمل ها در شرایط عادی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: کارگروه رفع موانع تولید به طور جدی به دنبال رفع مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت در استان ها است زیرا حفظ تولید و اشتغال پایدار از اولویت این کارگروه است.
معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اختیارات خاصی باید به این کارگروه داده شود تا نسبت به مسئولیتی که برعهده دارد قدرت اجرایی پیدا کند و برای افزایش توان اجرایی این کارگروه نیاز است مصوباتی به تصویب برسد.
مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است که 42 میلیون نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
«مهربانو شریعتمداری» افزود: سه میلیون و 700 هزار نفر هر ماه 60 هزار میلیارد ریال مستمری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: 300 واحد درمانی تامین اجتماعی در کشور خدمات 18 گانه به مراجعان ارایه می کنند.
مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران سختکوش با وجود تحریم ها چراغ صنعت کشور را روشن نگه داشته اند که این مهم وظیفه تلاشگران خدماتی در تامین اجتماعی را دوچندان می کند.
شریعتمداری افزود: سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند در حد توان و مقدورات بهترین خدمات را در حوزه درمان و بیمه به گروه های مخاطب ارایه کند.
وی اظهارداشت: معاونت فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی با هدف برقراری ارتباط با تشکل های کارگری و کارفرمایی و آشنایی مخاطبان با قوانین ایجاد شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مشکلات زنجیروار به هم متصل هستند و رفع موانع در همه بخش ها به تعامل و همکاری مدیران شامل نمایندگان، مدیران اجرایی، کارگران و کارفرمایان نیاز دارد.
«بهروز اکرمی» افزود: نسخه های قدیمی رفع مشکلات جوابگو بیماری های فعلی جامعه نیست بنابراین لازم است با انسجام و هم افزایی برای کاهش و رفع مشکلات اهتمام جدی داشت.
وی اظهار داشت: کشتی جمعیت 80 میلیونی ایران در امواج متلاطم است و برای گذر از این شرایط باید راهکار مدبرانه داشت.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ واحدهای صنعتی و تولیدی در شرایط سخت اقتصادی از افتخارات کارفرمایان موفق است.
«علی ابراهیمی» افزود: پیشنهادات مجلس و دولت برای رفع موانع اقتصادی با شرایط فعلی همخوانی ندارد و این مهم از اشکالات اساسی به شمار می رود که باید راهکار مطلوبی برای آن اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: تخصیص 14 میلیارد دلار به چند قلم کالای اساسی مشکل را حل نمی کند و کاهش ارزش پول ملی به کاهش توان خرید مردم آسیب جدی وارد ساخته و آن را به یک سوم تقلیل داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طبق ماده ۱۹۵ وزارت کار مکلف است هرسال از کارگران تجلیل کند و برای کاهش هزینه ها سه همایش تجمیع شده است.
«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: جامعه کارگری در شرایط کنونی در صحنه تولید حضور دارند و با توجه به مشکلات اقتصادی که بر دوش کارگران است، شایسته تقدیر هستند.
وی اظهار داشت: در این رقابت 331 نفر انفرادی و کارگری شامل ۲۳۲ کارگری، ۲۶ گروه کاری و ۱۱ واحد کاری در انتخاب برتر استان شرکت کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: پنج نفر کارگر نمونه استانی، ۶ گروه در قالب ۱۲ کارگر و یک واحد نمونه کاری برگزیده شدند.
آبایی افزود: ۹۶ نفر نیز برای کارآفرینی در استان ثبت نام شدند که با داوری به ۱۵ نفر و در نهایت، هفت نفر کار آفرین برتر استان معرفی شدند.
وی اظهار داشت: سه همایش تجلیل از کارگران استان شامل گروه های کاری واحدهای نمونه، کارآفرین برتر و کارآفرینان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با هدف صرفه جویی در هزینه و فرصت به یک هماش کاهش کاهش یافت.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/

نظر شما