شناسهٔ خبر: 31311109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختتامیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی؛

غرب با اسلام هراسی و ایران هراسی درصدد تضعیف اسلام است

زاهدان- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: غرب و آمریکا امروز با تکیه بر توطئه اسلام هراسی و ایران هراسی در تلاش برای تضعیف جوامع اسلامی و دین مبین اسلام هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم پایانی سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: جهان اسلام در عصر کنونی شاهد 2 پدیده مهم و ارزشمند «انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی» بود، پدیده هایی که محور اصلی آنها دموکراسی، انتخابات مردمی و آزادی است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نظامی متکی بر مردم ایجاد کرد، نظامی که هرگونه وابستگی به غرب را نهی می کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان مردم سالاری را بنای تشکیل انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) با میدان داری مردم دین مدار ایران آنان را عامل تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه انقلاب و جامعه اسلامی دانست.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: مردم ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای انتخاباتی چون شورای شهر، مجلس، ریاست جمهوری و مانند آن، خود در ساخت سرنوشت مملکتشان تاثیر گذار هستند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این در حالیست که در جوامع غربی به نقش مردم توجه نشده و به صورت کاملا غیر انسانی با آنها برخورد می شود.
امام جمعه زاهدان در ادامه سخنانش تکفیر را عاملی شوم در ایجاد تفرقه و اسلام هراسی عنوان کرد و اظهار داشت: جوامع غربی با مشاهده گسترش بیداری اسلامی و ترویج آن در جوامع جهانی در صدد مقابله با آن بر آمدند و با تحمیل مسائل غیر اسلامی به جوانان آنان را در مقابل برادر مسلمان شان قرار دادند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: جریان تکفیر با هدف نشان دادن چهره ای زشت از اسلام و با محوریت تضعیف خط مقاومت اسلامی نسبت به تشکیل گروه های تکفیری تروریستی و انجام کارهای غیر انسانی اقدام کردند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: جریان تکفیر با بیان افکار غیر دینی خود در بین جوانان سعی کرد تا جوان مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دهد و از اسلام و اهداف اسلامی دور کند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در ادامه این نشست گفت: دشمن شناسی و شناخت شرایط حساس از عوامل مهم در پیشبرد یک جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور ادامه داد: علما با بیان مطالب در حوزه دشمن شناسی و تبیین شرایط حساس اجتماعی می توانند نقش مهم و تاثیر گذاری ایفا کنند.
وی در حوزه تفسیر آیات قرآن بیان کرد: یکی از شرایط مهم در فهم آیات قرآن و تفسیر آن توجه به زمان نزول و شرایط محیطی و زمانی نزول آن است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور توجه و رجوع مردم به قرآن در شرایط حساس امروز را مهم توصیف کرد و افزود: قرآن به عنوان کتاب راهنمای انسان ها همواره راه گشای بسیاری از دشواری ها و تنگناها بوده است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه این نشست تصریح کرد: برگزاری این نشست ها حجتی است برای کسانی که مسیر خود را از مسیر جامعه اسلامی جدا کرده اند.
حجت‌الاسلام کاظم لطفیان بیان کرد: دینداری و عقلانیت دو معیار مهم برای امتی است که می خواهند به تعالی اسلامی برسند.
وی ادامه داد: برگزاری این نشست ها امری مهم در ایجاد وحدت عملی در جامعه اسلامی است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد تمدن های مختلف در کنار جامعه اسلامی تنها تمدنی که توانست سایر تمدن ها را به چالش بکشد تمدن اسلامی بود.
در ادامه این مراسم روسای سه کمیسیون کلامی، اجتماعی و بانوان گزارشی از نتایج مابحث مطرح شده در کمیسیون مربوطه ارائه کردند.
9914 **6081

نظر شما