شناسهٔ خبر: 31311088 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وزیر کشور: حرکت دام از داخل استان‌ها به سمت مرز «کنترل جدی» خواهد شد

میزان نوشت: وزیر کشور گفت: پیرو دستورالعمل جدیدی که رئیس جمهور محترم ابلاغ کردند، مقرر شد به حرکت دام‌ها از داخل استان‌ها به طرف مرزها حتماً کنترل جدی شود؛ و این کار با اجازه دامپزشکی صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در حاشیه «نشست بررسی قاچاق کالا و کالاهای اساسی» در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اخبار و شایعات در حوزه قاچاق کالاهای اساسی به ویژه گوشت و دام، امروز جلسه‌ای را باحضور استانداران مناطق مرزی، سپاه، نیروی انتظامی، ستادکل، جهادکشاورزی، صمت و دادگستری، تعزیرات و دادستانی داشتیم.

وی ادامه داد: گزارش‌های اولیه را از همه دوستان از مناطق مرزی شنیدیم، یکی از عواملی را که همه دوستان مطرح می‌کنند در حوزه قاچاق دام، خب مناطقی که در شرق کشور هستند که ما اصلا قاچاق دام نداریم. قیمت‌ها به گونه‌ای است که اقتصادی می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در غرب کشور که در شرایط کنونی باتوجه به برودت هوا و برفی که در کردستان و آذربایجان غربی هست، رقم بسیار پایین بود و در جاهای دیگری هم که بود، مقرر شد با اعلام دستورالعمل جدیدی که رئیس جمهور محترم ابلاغ کردند، حرکت دام‌ها را از داخل استان‌ها به طرف مرزها حتما کنترل جدی شود؛ و حتما با اجازه دامپزشکی صورت بگیرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همچنین در مناطق مرزی از یک شعاعی مانع ورود دام‌ها شوند، ایست بازرسی در جاده‌ها نیز تقویت شده است در مناطق مرزی هم مقرر شد با افزایش نیرو و تمهیدات لازم جلوی این کار گرفته شود.

وی یادآورشد: تمام سعی این است از همه ظرفیت‌های مان استفاده کنیم. اخیرا هم محوزی به سپاه داده شد تا به ویژه در مناطق دریایی وارد شده و با قاچاق کالا و ارز مبارزه کند، یک گزارش هم سپاه داد که با نیروی انتظامی و ارتش از طریق ستاد کل، فرماندهی هماهنگی لازم در برنامه هایشان هست و هفته آینده هم اجرا می‌شود.

وزیر کشور اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد موضوع قاچاق دام را کنترل بیشتر داشته باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: دیگر از نگرانی‌های اساسی دیگری که مطرح شد، بحث توزیع هم نهاده‌ها و هم کالاهاست. در این باره وزارت صمت و جهاد کشاورزی گزارشی ارائه دادند که مشخص شد، ورودی و ذخایر بسیار خوب است، اما در توزیع به خصوص گوشت مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: جامعه هدف را مشخص کردیم تا گوشت چهار هزار و دویست تومانی[وارداتی با ارز چهار هزار و دویست تومانی] فقط به جامعه هدف برسد و بقیه را آزادسازی کردند تا از مناطق مختلف بتوانند گوشت وارد کنند. عوارض واردات گوشت با ارز نیمایی هم به صفر رسید.

وزیر کشور افزود: امیدواریم با افزایش واردات و اصلاح نظام توزیع و کنترل قاچاق، قیمت‌ها متعادل‌تر شود. مسئول این امر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.
وی تاکید کرد: کمیته‌ای تشکیل شد تا به صورت روزانه رصد کند و به صورت هفتگی گزارش آن را به دولت ارائه دهد تا ما بتوانیم این موضوع را با همکاری دولت حل کنیم.

۱۷۲۲۳

نظر شما