شناسهٔ خبر: 31311030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

مرزها یک ظرفیت بزرگ برای گذار از تحریم ها است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مرزها یک ظرفیت بزرگ برای عبور از تحریم های اقتصادی است و باید از آنها به عنوان فرصت طلایی استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت الله فلاحت پیشه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان که امروز در سنندج برگزار شد، گفت: اکنون شرایط ما از دوران قبل از برجام بهتر است و می توان با وجود تحریم های اقتصادی با دیگر کشورها کار کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما اگر به مرزها و ظرفیت های آن توجه کنیم خواهیم توانست از موج تحریم ها با کمترین آسیب گذر کنیم.

فلاحت پیشه با بیان اینکه در برنامه های توسعه به مناطق مرزی و استان های جنگ زده توجه کرده ایم افزود: دولت موظف شده است ۱۰ درصد مازاد از اعتبارات جاری را به پنج استان جنگ زده کشور برای رسیدن به توسعه متوازن اختصاص دهد.

وی رمز موفقیت و پیشرفت کشور را در توجه به وحدت عنوان کرد و اظهار داشت: بر بنیاد های اختلافی هیچ وقت نباید ساختمانی بنا کرد.

او ادامه داد: مردمان اهل تسنن و شیعه در این منطقه و در کنار هم نخستین گردان های بسیج را تشکیل دادند و نگذاشتند کشور به ویرانی برسد.

فلاحت پیشه اعتماد داخلی، قانونگرایی و صلح خواهی را سه مولفه مهم برای کشور ارزیابی کرد و افزود: قانون فصل الخطاب است و در قوانین فرادستی تصریح شده که همه مردم باید به یکسان از آزادی و امکانات برخوردار شوند.

وی یادآوری کرد: ما باید به درون برگردیم و با قوانین محکمتر نگذاریم عده ای تحریم ها را به محل سو استفاده تبدیل کنند.

فلاحت پیشه همسایگی با ۱۵ و همجواری با ۲۵ کشور را فرصت های طلایی برای کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: ما از آغاز سال به کشور عراق ۱۰ میلیارد دلار صادرات داشته و تنها ۶۰ میلیون دلار واردات داشته ایم که نشان از ظرفیت بالای کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامە سخنان خود بە دستاوردهای برجام برای کشور اشارە کرد و افزود: بعد از برجام از هزارو ۲۴۱ تحریم ۹۱۵ تحریم کشور برداشتە شد.

وی ادامە داد: ما در عرصە بین المللی زمامدار صلح هستیم و از همە امکانات خود در راستای استقرار صلح استفادە می کنیم.

نظر شما