شناسهٔ خبر: 31310951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلنگ زنی طرح آبخیزداری کوهدشت

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت اظهار داشت:طرح آبخیزداری باهدف کنترل، مهار سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در کوهدشت شمالی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، فرج علی امیری ،مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت اظهار داشت:طرح آبخیزداری باهدف کنترل، مهار سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در کوهدشت شمالی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

فرج علی امیری  اظهار داشت: کوهدشت شمالی یکی از مناطق سیلاب خیز شهرستان کوهدشت است و هرساله در این منطقه با طغیان رودخانه، سیلاب و خسارات روبه‌رو هستیم.

وی افزود: در همین راستا طرح آبخیزداری باهدف کنترل، مهار سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در کوهدشت شمالی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: میزان خسارات سیلاب شهرستان کوهدشت در سال ۹۵ بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که این مقدار شامل خسارت به باغات انار منطقه زیر تنگ، جایگاه‌های دام، زمین‌های زراعی و ایستگاه‌های پمپاژ آب بوده، اما باگذشت دو سال این میزان خسارت هنوز پرداخت‌نشده است.

سیلاب سال‌های ۹۵ و ۹۴ خسارات بی‌شماری به زیرساخت ها، ابنیه‌های شهری و روستایی، تأسیسات مخابراتی، برق، آب، پل‌ها، مزارع کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و اموال مردم در این شهرستان وارد کرد.

سیلاب سال ۹۴ در کوهدشت علاوه بر ایجاد خسارت به راه‌ها، املاک مردم و فضای شهری مرگ ۳ تن از اعضای یک خانواده را در این شهرستان به دنبال داشت.

باوجود خسارت میلیاردی سیلاب به شهرستان کوهدشت هنوز پرونده بازسازی و بهسازی مناطق آسیب‌دیده در این شهرستان بسته نشده و این میزان خسارت نیز پرداخت‌نشده است.

انتهای پیام/ب

طرح آبخیزداری کوهدشت کلنگ زنی شد

نظر شما