شناسهٔ خبر: 31310510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

تشکیل جدول معافیت مالیاتی در کشور ضروری است

اصفهان- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و بر همین اساس تشکیل جدول معافیت های مالیاتی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی پیشرفت شهرستان فلاورجان در اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی کشور افزود: ضعف های مدیریت دیگر مشکلاتی است که در اقتصاد سایه انداخته و تغییرات آنها ضروری است.
وی با بیان اینکه میزان حجم نقدینگی کشور یکهزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۱۰ برابر حجم نقدینگی در کشور دارایی های بلا استفاده دولت است در هیچ مسیری اقتصادی صرف نمی شود.
وی تصریح کرد : بین شرایط و فضای اقتصادی حاکم بر بیرون و درون کشور و اقداماتی که در این زمینه انجام می ‌دهیم انطباق وجود ندارد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگرچه در سال های گذشته در عرصه علم و دانش به دستاوردهای زیادی دست بافتیم اما در زمینه اقتصادی به پیشرفت نرسیدیم.
وی با بیان اینکه شوک ‌های ارزی تاثیر زیادی روی اقتصاد می گذارد، بیان کرد : اگر راهکارهای رهبر معظم انقلاب برای خروج از شرایط بد اقتصادی دستور کار قرار گیرد می توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.
وی به ضرورت افزایش توان داخلی اشاره و تصریح کرد: چنانچه اقتدار درونی افزایش یابد میزان آثار تحریم ها کمتر می شود.
پورابراهیمی با اشاره به بودجه سال ۹۸ خاطرنشان کرد: بین این بودجه و فضای موجود که همان جنگ اقتصادی است ارتباطی وجود ندارد و تنها در مقایسه با بودجه های سال گذشته تنها پنج درصد تغییر کرده است.
وی درباره اهمیت اصلاح ساختار پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی اشاره کرد و افزود: میزان یارانه های نقدی و غیر نقدی در کشور بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است، مگر می شود برای بودجه حاصل از نفت بارها جلسه در مجلس شورای اسلامی برپا کرد اما برای این یارانه های نقدی و غیر نقدی هیچگونه تصمیم جدی گرفته نشود.
این نماینده مجلس با اشاره به نظام مالیاتی ایران بیان کرد : در سال های اخیر۲۸ هزار میلیارد تومان در کارتهای بازرگانی یکبار مصرف که واردات بی رویه کالا را بدون اجرای قانون و تعهدات رقم زد، هزینه شد.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید از نفت جدا شود ، گفت: در صورت ادامه تحریم جلوگیری از فروش نفت را با روش‌ های جایگزین می فروشیم و جای گنجاندن درآمد آن در بودجه، در صندوق توسعه ملی قرار می دهیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: نهادهای غیردولتی باید به همان ذینفعان آن مجموعه ها داده شود و مدیریت دولتی بر این گونه نهادها شرایط نامناسبی را ایجاد می کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌ توان دهه پنجم انقلاب را دهه اقتدار اقتصاد کشور است، گفت: این موضوع با تلاش و پشتکار بدست خواهد آمد.
وی درباره ظرفیت های شهرستان فلاورجان خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع پایین دست، رونق گردشگری و احداث شهرک های تخصصی می تواند اقتصاد این شهرستان را بهبود داده و این منطقه را در مقایسه با گذشته توسعه دهد.
به گزارش ایرنا، اولین همایش ملی پیشرفت شهرستان فلاورجان با رویکرد اقتصادی با بررسی راهکارهای پیشرفت اقتصادی روز پنجشنبه با حضور مدیران این منطقه و برخی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
شهرستان فلاورجان با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
/6026/6020

نظر شما