شناسهٔ خبر: 31310242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آغاز فعالیت 114 کانون خادم یاری

همزمان با سراسر کشور فعالیت 114 کانون خادم یاری آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما ، در مراسمی 24 کانون تخصصی و 90 کانون محله ای طرح خادم یاری آستان قدس رضوی به صورت رسمی در چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین افتتاح متمرکز این کانون ها، گفت: باید تلاش شود تا این کانون ها در کنار سایر نهادهای فعال در این حوزه نظیر کانون های مساجد، نقش سازنده و مؤثری ایفا کنند و از موازی کاری آنها دوری شود.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: طرح خادم یاری از طرح های شایسته کشور است و می تواند نقش مهمی در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا کند.

وی افزود: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم گفت: تاکنون سه هزار نفر در استان تقاضای خادم یاری داده اند که از این تعداد برای یک هزار و 400 نفر مراحل گزینش و تشکیل پرونده انجام شده است.

بهروز مردانی نژاد، امدادرسانی به محرومان را از دیگر فعالیت های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 600 بسته مواد غذایی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شده است.

وی افزود: پنج هزار و 600 زائر اولی امسال از استان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شده است.

مردانی نژاد افزود: خادم یاران علاوه بر اینکه می توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا(ع) کشیک دهند، می توانند در شهر و روستای خود در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه های مرتبط با تخصص خود به صورت افتخاری خدمت کنند.

در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده است تا علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی داشته باشند.

نظر شما