شناسهٔ خبر: 31309797 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سقف کرستوفسکی در دمای 11- بسته شد

زنیت – فنرباغچه؛ در انتظار گلزنی سردار

امشب دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در حالی برگزار می شود که در یکی از مهم ترین بازی ها زنیت در بندر زیبا اما سرد سن پطرزبورگ میزبان فنرباغچه ترکیه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، این جدال از آن حیث حائز اهمیت است که رسانه های روس از احتمال بالای حضور سردار آزمون در ترکیب اصلی قهرمان نیم فصل روسیه برای اولین بار بعد از انتقال 12 میلیون یورویی خبر دادند.
 بهترین گلزن تیم ملی ایران بعد از جام ملت های آسیا با قراردادی نجومی از کازان مسافر سن پطرزبورگ شد تا پیراهن یکی از معتبرترین در عین حال پرافتخارترین باشگاه های روسیه را برتن کند و گامی بلند برای رسیدن به عناوین و افتخارات جدید بردارد.


 زنیت در بازی رفت هفته قبل با یک گل به فنرباغچه باخت در حالی که یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد تا بدشانسی مانع از برداشتن گامی بلند برای صعود به مرحله بعد شود. با این حال بهره بردن از امتیاز میزبانی آن هم در دور برگشت بهترین فرصت را در اختیار سرگئی سماک قرار داد تا در حضور طرفداران شان این جشن را برپا کنند.


در آستانه این دیدار سرنوشت ساز حاشیه های رویارویی زنیت با فنرباغچه همین طور شرایط سردار در تیم روسی جالب توجه بود که به بخشی از آنها پرداختیم.

 

جنگ در سرمای 11- درجه


شرایط آب و هوایی این روزهای روسیه قابل قیاس با یک هفته گذشته نیست. درست مثل ایران، روس ها نیز با ورود سامانه بارشی جدید با افت فاحش دما روبرو شدند. این افت دما در بندر سن پطرزبورگ بیشتر از جاهای دیگر به چشم آمد تا جایی که به نسبت یک هفته قبل که دمای هوا در سردترین تایم به 2- می رسید حالا براساس پیش بینی ها در زمان رویارویی زنیت و فنرباغچه به 11- می رسد. شاید به همین خاطر بود که سران باشگاه تصمیم به انتقال محل تمرینات تاکتیکی خود به زمین اصلی ورزشگاه کرستوفسکی گرفتند تا از سرمای استخوان خردکن این روزهای سن پطرزبورگ در امان بمانند.

 

سقف ورزشگاه بسته شد


ورزشگاه خانگی زنیت به عنوان گران ترین استادیوم حال حاضر دنیا با بودجه ای بالغ بر 1.1 میلیارد دلار سال 2017 به بهره برداری رسید تا در جام جهانی میزبان بازی های بزرگی باشد. ورزشگاه کرستوفسکی با گنجایش 68 هزار نفر از سقف متحرک همین طور پکیج سرمایشی، گرمایشی فوق مدرن بهره مند است که این اجازه را به زنیتی ها می دهد تا در دل سرمای زمستان در هوای مطبوع بهاری و تابستانی از مهمانان خود پذیرایی کند. از یک هفته قبل که ستاره های زنیت تمرینات خود را در بندر استارت زدند سران باشگاه دستور بسته شدن سقف ورزشگاه و روشن شدن پکیج گرمایشی را صادر کردند تا سرگئی سماک و ستاره هایش برای بازی با فنرباغچه مشکلی نداشته باشند.

 

 

مثلث مرگبار با سردار


رسانه های روس از جمله sport-ru در پیش بینی های خود از ترکیب احتمالی زنیت برای بازی با فنرباغچه در حالی رونمایی کردند که در این ترکیب پیش بینی شد سردار آزمون با ورود به جمع 11 بازیکن اصلی با مثلثی ویرانگر مقابل حریف ترک تبار خود قرار بگیرد. به نوشته سایت روسی، زنیتی ها امشب با مثلث "آرتم زوبیا، دریوسی، سردار آزمون" به فنرباغچه یورش می برند تا علاوه بر جبران شکست بازی رفت، جواز صعود به جمع 16 تیم برتر قاره اروپا در این رقابت ها را دریافت کنند. از این مثلث دو نفر اول یعنی زوبیا و دریوسی در استانبول هم به صورت ثابت به میدان رفتند و سردار در 20 دقیقه پایانی جانشین دریوسی آرژانتینی شد اما در بازی امشب قرار است این سه مهاجم کنار هم به میدان بروند.

 

حمایت پیشکسوتان زنیت از حضور آزمون


از چند روز قبل به این طرف پیشکسوتان سرشناس باشگاه زنیت و کارشناسان روس در آنالیزهای خود از شرایط حاکم برقهرمان نیم فصل روسیه به حمایت عجیبی از خرید جدید باشگاه پرداختند. طیف گسترده این کارشناسان و ستاره های سابق زنیت با اشاره به این که سردار آزمون باید تحت هر شرایطی امشب به ترکیب اصلی اضافه شود تا جایی پیش رفتند که از سرمربی زنیت خواستند تعارف را کنار گذاشته، قید استفاده از ملی پوش سرشناس این کشور در پیشانی خط حمله را بزند. یکی از این چهره ها بوریس چوخلوف سوپرستاره سال 1984 زنیت است که با درخشش خود زمینه قهرمانی های متعدد برای باشگاه را فراهم کرده بود. چوخلوف با اشاره به این که سرگئی سماک باید آرتیم زوبیا را از ترکیب بیرون بگذارد خواستار استفاده از زوج آزمون – زابولوتنی در بازی امشب برابر فنرباغچه شد.


بندر سن پطرزبورگ در انتظار گلزنی سردار


حضور در کرستوفسکی برای ستاره ایرانی می تواند رویارویی دوباره با خاطرات خوشی باشد که ورزشگاه زیبا و حماسی سن پطرزبورگ برای سردار رقم زده است. اولین بازی در مرحله گروهی جام جهانی 2018 با برد شیرین ایران برابر مراکش در این ورزشگاه استارت خورد. در آن بازی سردار می توانست در نیمه اول روی فرار دیدنی نامش را در میان گلزنان به ثبت برساند اما شانس با او یار نبود تا بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه حالا طرفداران زنیت امیدوار به رویش گل ستاره ایرانی در یکی از مهم ترین بازی های اروپایی سال های اخیر مقابل فنرباغچه باشند. طرفداران پرشمار روس برای استقبال از ستاره شماره 7 جدید خود امشب برنامه های جالبی تدارک دیده اند تا زمینه را برای درخشش استعداد ایرانی بهتر از هر زمانی فراهم کنند.

 

 

ورزشگاه 1.1 میلیارد دلاری کرستوفسکی در بندر سن پطرزبورگ این قابلیت را دارد که در سرمای زمستانی با بسته نگه داشتن سقف ورزشگاه و روشن کردن سیستم گرمایسی دمای مناسبی برای تیم ها و طرفداران ایجاد کند.

 

 

رسانه های ترک از مارتین اشکرتل مدافع اسلوواک سرشناس فنرباغچه به عنوان مامور مهار سردار آزمون ستاره ایرانی زنیت نام بردند تا به این ترتیب ترک ها نیز در انتظار اولین بازی ثابت آزمون برای تیم جدید خود باشند.

 

 

در آخرین جلسه تمرینی زنیت در زمین اصلی ورزشگاه کرستوفسکی، سردار آزمون در ترکیب اصلی به تمرین پرداخت تا همه در انتظار درخشش این بازیکن و شروع رویایی او مقابل طرفداران زنیت باشند.

نظر شما