شناسهٔ خبر: 31309256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

گفت‌وگوی آناج با مربی جوان تراکتورسازی؛

با اطلاعات اشتباه برچسب «ژن خوب» خوردم/ جدایی توشاک از تراکتور جزو اتفاقات فوتبال بود/ کار با لیکنز سختی‌های خاصی دارد

مربی جوان تیم تراکتورسازی می‌گوید، کار کردن با جرج لیکنز سختی‌های خاصی دارد اما در عین حال از این چالش شیرین استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: تراکتورسازی در این فصل تغییرات زیادی از سر گذرانده است، بخصوص در تیم مدیریتی که کادر فنی را هم شامل می‌شود و معدود نفراتی هستند که از ابتدای فصل روی نیمکت این تیم باقی مانده‌اند.

یکی از این نفرات عماد مهاجری است که در ابتدا به عنوان مربی بدنساز به کادر فنی تراکتور پیوست و سپس با توجه به توانایی‌هایش، کار مترجمی را هم همزمان در این تیم انجام می‌دهد.

با این مربی جوان که بصورت تئوریک و با حضور در کلاس‌های مربیگری وارد این حرفه شده است، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

آناج: از حضورت در تراکتورسازی بگو؛ با پدرت (رضا مهاجری - مدیر سابق تیم‌های تراکتورسازی) به تبریز آمدی و کارت را به عنوان مربی بدنساز شروع کردی؟

حضور در تبریز و تراکتورسازی تجربه جدیدی برای من بود و اوایل فشار زیادی را تحمل کردم؛ به من برچسب «آقازادگی» و «ژن خوب» زده شد که فکر می‌کنم به خاطر عدم شناخت و اطلاعات اشتباهی بود که به هواداران داده شد. درحالی می‌گفتند تجربه کاری ندارم که سه سال در لیگ برتر حضور داشتم و تحصیلات و مدارکم گویای همه چیز بود. شاید اگر سوابقم گفته می‌شد آن هجمه و فشارها روی من بوجود نمی‌آمد.

بعد از حضورم در تراکتورسازی قرار شد آقای توشاک در مورد کادر فنی و بنده نظر بدهند که خوشبختانه بعد از چند روز حضور در تمرینات، نظر مثبتی داشتند که همان باعث شد به کادر فنی اضافه شوم. خدا را شکر تا به امروز این همکاری ادامه دارد.



 

آناج: در مورد کارت بگو و اینکه تراکتورسازی برخلاف فصل‌های گذشته از اول فصل تا به حال مصدوم زیادی نداده است؟

عدم مصدومیت فقط کار ما نیست بخشی از این به خود بازیکنان و بخشی هم لطف خداست. همیشه سعی کردم کارم را درست و حرفه‌ای انجام بدهم و با هماهنگی کادر فنی می‌کوشیم تا برنامه‌ها را درست اجرا کنیم. در بهترین تیم‌های دنیا هم بازیکنان مصدوم می‌شوند. یکی از مشکلات تراکتورسازی در سال گذشته تعداد زیاد مصدوم‌های این تیم بود و متعاقب آن در اول فصل نیز فشار زیادی روی تیم بود تا بازیکنان دچار مصدومیت نشوند که در این راستا سعی کردیم بدون حاشیه کارمان را پیش ببریم.

باتوجه به تجربه‌ای که داشتم دوست نداشتم درگیر حواشی شوم به همین جهت هم بدون توجه به فشارها کارم را انجام دادم و همه چیز را به گذشت زمان سپردم تا واقعیت مشخص شود. من این فشار را در مشهد و هنگامی که با پدرم کار می‌کردم، تجربه کرده بودم. کسانی بودند که می‌گفتند به خاطر رابطه فامیلی کار می‌کند و از این حرف‌ها ولی به مرور زمان درست شد. خوشحالم الان در تیمی فعالیت می‌کنم که اسم و جایگاه بزرگی دارد و از همه مهم‌تر هواداران پرشوری دارد که همیشه پشت تیمشان هستند.

آناج: از مدارک تحصیلی و آکادمی خودت صحبت کن؟

من لیسانس تربیت‌بدنی و فوق لیسانس آسیب‌شناسی ورزشی دارم، همچنین مدرک زبان خارجی در کنار مدرک بدنسازی حرفه‌ای کسب کردم. سعی دارم کلاس‌های بدنسازی را در اروپا دنبال کنم و این یکی از اهداف من در آینده خواهد بود.

آناج: باخت مقابل صنعت‌نفت باعث شد تا همکاری جان توشاک و تراکتورسازی خیلی زود به پایان برسد، در این باره چه نظری داری؟

بعد از نتایج نسبتا خوب در لیگ، در جام حذفی مقابل صنعت‌نفت متاسفانه بازی را واگذار کردیم که یکی از خاطرات تلخ ما در آبادان رقم خورد، درحالی که می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم با بدشانسی باختیم و حذف شدیم. حذف در جام حذفی و به دنبال آن تغییرات گسترده برای ما و هواداران سخت بود و قطعا زمان می‌برد تا تیم به ثبات برسد.



 

آناج: به نظرت توشاک انگیزه کار کردن در تراکتورسازی را داشت؟

توشاک یکی از مربیان خوب و بزرگ فوتبال اروپا بود. همه ما در مدت کوتاهی که در کنارش بودیم نکات زیادی یاد گرفتیم و تجربه بزرگی برای ما بود. جدایی ایشان از تراکتورسازی جزو اتفاقات فوتبال بود که در همه جای دنیا هم رخ می‌دهد.

آناج: موج تغییرات از جان توشاک به محمد تقوی و جرج لیکنز بلژیکی رسید، از تجربه کار با این مربیان هم بگو؟

سال گذشته با آقای تقوی در پدیده همکاری داشتم و چون از من شناخت داشتند در ادامه به مشکلی برخورد نکردیم. به نظرم نتایج خوبی هم گرفتیم که به هر حال ایشان از جمع ما جدا شده و در ادامه آقای لیکنز آمدند.

آقای لیکنز هم از مربیان خوب و حرفه‌ای دنیای فوتبال هستند. از زمانی که وی به تیم ملحق شدند تاکیدشان روی حرفه‌ای شدن باشگاه و تیم است و می‌خواهند زیرساخت‌های باشگاه هر چه سریعتر درست شوند. ایشان کاری که در عرض چند سال در فوتبال بلژیک انجام دادند را می‌خواهند در تراکتورسازی پیاده کنند. باتوجه به شرایط سنی در نگاه اول بعید به نظر می‌رسد که به فوتبال مدرن آگاهی داشته باشد ولی کنفرانس‌های ایشان برای مربیان در اروپا و تسلط به چند زبان زنده دنیا و همچنین دانش و آگاهی به فوتبال مدرن نشان دهنده این است که برخلاف برخی نظرات منفی، انتخاب ایشان درست بوده است.

این را هم بگویم که آقای لیکنز مدرک فیزیوتراپی دارند و هر روز با بنده و فیزیوتراپ تیم جلسه برگزار می‌کنند. کار کردن با ایشان واقعا سختی‌های خاص خودش را دارد. حساسیت و جزئیات برایشان خیلی مهم است، از روزی که آقای لیکنز آمدند ما جلسات زیادی برگزار می‌کنیم و برنامه‌های تخصصی روی بازیکنان انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم ضریب اشتباهات‌مان را به صفر برسانیم.



 

آناج: دیدار با سایپا و سپاهان را چطور می‌بینی، تراکتور می‌تواند در کورس قهرمانی باقی بماند؟

دو بازی سخت در پیش داریم و تمام تمرکز ما روی بازی با سایپا است که بتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم و بعد از آن به بازی با سپاهان فکر کنیم. فعلا تنها بازی با سایپا برای ما مهم است.

آناج: تراکتور لیکنز فقط به بردهای اقتصادی فکر می‌کند یا اینکه دوست دارد با تعداد گل بیشتر حریفان را شکست دهد؟

ما در بازی با نفت مسجدسلیمان می‌توانستیم با تعداد گل بیشتری بازی را ترک کنیم ولی به هر حال فقط 3 توپ وارد دروازه شد. چیزی که برای آقای لیکنز مهم است ساختار خط دفاعی است که باید به سمت بهبودی و گل خورده کمتر برود. این به خاطر این است که علیرغم گل زده بیشتر و بازیکنان خوب در خط دفاعی گل خورده ما بیشتر است و اولین نکته برای ایشان این بود که چرا تیم گل خورده بیشتری نسبت به تیم‌های بالای جدول دارد و در کنار این دیدگاه به فوتبال هجومی هم علاقه دارد.

گفت‌وگو از: سجاد جمالزاده

انتهای پیام/

نظر شما