شناسهٔ خبر: 31309121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل: احداث 5 اردوگاه دانش‌آموزی جزو اولویت‌های ماست

نمایندگی اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: احداث پنج اردوگاه دانش‌آموزی جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش استان اردبیل است که مطالعات عملیات اجرایی آن شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با تشریح مصوبات جلسات قبل اظهار کرد: آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و ساخت واحدهای آموزشی در دستور کار جلسه شورای آموزش و پرورش بوده که در این زمینه نوسازی مدارس گزارش کاملی را از روند احداث واحدهای آموزشی و تخصیص اعتبارات برای این پروژه‌ها ارائه خواهند کرد.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری از محل اعتبارات ملی و استانی 38 واحد آموزشی احداث شده تحویل آموزش و پرورش شده است، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم عمرانی آموزش و پرورش آموزشگاه حیات طیبه است که در شهرک کارشناسان و با تزریق اعتبارات ویژه در حال تکمیل و تجهیز است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد تهیه و تدوین طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در چهار شهرستان استان اردبیل بیان کرد: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل طرحی را تهیه کرده که با ارائه به مسئولان کشوری قرار است در جلسه شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سوادآموزی تصویب و زمینه اجرای آن فراهم آید.

ناصری در ادامه تصریح کرد: ما هیچ مشکلی برای سال تحصیلی آینده در تامین نیروی انسانی مورد نیاز نخواهیم داشت و از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سالتحصیلی آینده آغاز شده است.

وی در مورد احداث پنج اردوگاه دانش‌آموزی جدید در شهرهای مختلف استان اردبیل گفت: قرار است این اردوگاه‌ها در خلخال، مشگین‌شهر، نمین، نیر و گرمی عملیاتی شود که مطالعات آن آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در کنار احداث این اردوگاه‌ها تکمیل 6 سالن ورزشی، 46 نمازخانه و هم‌چنین مدارس در حال احداث در اردبیل و پارس‌آباد با توجه به تراکم زیاد دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.

ناصری به اجرای طرح ایران مهارت در هنرستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: این طرح در شهرهای مختلف استان و در رشته‌های متنوع هنرستان‌های دخترانه و پسرانه با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حال اجراست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح راهیان نور و اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور خاطرنشان کرد: ما از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در تامین اعتبار برای اجرای طرح راهیان نور قدردانی می‌کنیم به طوری که ما در کنار این مساعدت‌ها از جلب مشارکت خانواده‌ها و منابع آموزش و پرورش نیز کمک‌هایی را به اجرای مناسب این طرح با همکاری سپاه حضرت عباس(ع) داشتیم.

مدرسه غیردولتی در کوثر وجود ندارد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوثر نیز در این جلسه اظهار کرد: 97 مدرسه در قالب 218 کلاس درس پذیرای 3 هزار و 200 نفر دانش‌آموز در شهرستان کوثر هستند، به طوری که تمام مدارس این شهرستان تک نوبته اداره می‌شوند.

غزنوی به تراکم پائین دانش‌آموزان در کوثر و پوشش مناسب تحصیلی در سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 351 نفر نیروی فرهنگی در کوثر فعالیت می‌کنند که ما هیچ کمبود معلم در منطقه نداریم.

وی به 27 نفر پذیرفته شده کنکور در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تمام مدارس این شهرستان دولتی بوده و هیچ مدرسه غیردولتی و هیئت امنائی در کوثر نداریم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوثر به اجرای طرح مهارت‌آموزی در دو مدرسه این شهرستان با مشارکت بیش از 276 دانش‌آموز در رشته‌های بافندگی و لوله‌کشی اشاره کرد و گفت: 65 درصد دانش‌آموزان این شهرستان تحت پوشش المپیاد درون‌مدرسه‌ای قرار گرفتند.

غزنوی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر دو واحد آموزشی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و 25 مدرسه در کوثر نیازمند سیستم گرمایشی جدید هستند که امیدواریم با همکاری نوسازی مدارس این کار به انجام برسد.

استاندار اردبیل: جهت‌گیری آموزش و پرورش تربیت اسلامی دانش‌آموزان باشد

استاندار اردبیل گفت: تربیت اسلامی به قدری اهمیت دارد که جهت‌گیری اصلی آموزش و پرورش و سایر نهادها باید بر همین اساس و محور باشد.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید به اصل تربیت اسلامی بها داده و نسل آینده را با فرهنگ اسلامی و قرآنی بیش از گذشته آشنا کند.

وی مهم‌ترین دغدغه حال حاضر خانواده‌ها را تربیت و تعالی شایسته فرزندانشان اعلام و خاطرنشان کرد: ما بیش از آن‌که به ابعاد سخت‌افزاری و تهیه برخی از امکانات اهتمام داشته باشیم بهتر است مقوله تربیت اسلامی را در مدارس جدی گرفته و با برنامه‌ریزی درست خروجی مشخصی را در این راستا مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در کنار تربیت اسلامی باید در مدارس موضوع سلامت بیش از هر زمان دیگر مورد دقت نظر قرار گیرد به طوری که در تدوین منشور سلامت استان اردبیل که به همت دانشگاه علوم پزشکی مهیا شده آموزش و پرورش باید یکی از ارکان اصلی توسعه و ترویج امر سلامت محسوب شود.

بهنامجو بیان کرد: باید 244 هزار دانش‌آموز کوشای این استان مبلغ سلامت و تربیت اسلامی باشند و به عنوان سفیران آموزشی و بهداشتی در راستای ارتقای آگاهی تک تک افراد جامعه اهتمامی جدی به خرج دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که 60 درصد جمعیت این استان به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند باید از ظرفیت این مجموعع عظیم در راستای توسعه و ترویج مسایل دینی، تربیتی و ارتقای سلامت بهره گرفته تا در آینده از این سرمایه‌گذاری بهره‌برداری مناسب انجام شود.

استاندار اردبیل افزود: آموزش و پرورش باید به شکل ویژه به ارتقای سلامت عمومی دانش‌آموزان اهتمام داشته و به صورت عملی در توسعه ورزش همگانی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و هم‌چنین مصرف کم فست‌فودها اقدامات زیربنایی را انجام دهد.

بهنامجو اضافه کرد: هر چند در تربیت اسلامی ترغیب و تشویق نوجوانان به نماز خواندن آن هم نماز اول وقت یکی از اصول اساسی و سرآمد محسوب می‌شود اما در کنار این امر باید احترام به پدر و مادر و سایر مولفه‌های تربیت اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری نوسازی مدارس و مجمع خیرین در احداث واحدهای آموزشی مورد نیاز خاطرنشان کرد: در حال حاضر احداث چندین مدرسه بزرگ در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل و پارس‌آباد با تراکم جمعیتی بالاتر در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با تجهیز و تحویل آنها کمبود سرانه فضای آموزشی در این شهرستان‌ها رفع شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: هم‌چنان بر این باوریم که در جذب اعتبارات ملی و استانی می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام آموزشی را به ویژه در مساکن مهر تکمیل کرده و برای سال تحصیلی آینده زمینه بهره‌برداری از آنها را فراهم کرد.

بهنامجو ضرورت احداث اردوگاه‌ها، تکمیل نمازخانه‌های نیمه تمام، سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های آموزشی در حال احداث را یادآور شد و اظهار کرد: از محل اعتبارات استانی 300 میلیون تومان و اعتبارات آموزش و پرورش 100 میلیون تومان برای اعزام کاروان‌های راهیان نور در ایام پیش‌ رو تخصیص خواهد یافت.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

خیرین 383 مدرسه را در اردبیل تحویل نسل آینده دادند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: تاکنون خیرین نیک اندیش از سراسر کشور و حتی خارج از ایران 383 واحد آموزشی را در استان اردبیل احداث و تقدیم نسل آینده کردند.

به گزارش ایسنا، جواد قرآن‌ نویس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: این تعداد مدرسه در قالب یک هزار و 519 کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش شده تا دانش‌آموزان و معلمان از این فضاهای مناسب در راستای تعلیم و تربیت شایسته بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی هم‌چنان خیرین در ساخت مدرسه به ویژه در مناطق کم برخوردار و نیازمند کمر همت بسته و آستین بالا زده‌اند تا فقر آموزشی و تربیتی را با ساخت و تحویل این مدارس برطرف کند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل ادامه داد: قرار است در منطقه ایران آباد مدرسه‌ای را با کمک خیرین احداث کنیم که امیدواریم آموزش و پرورش همکاری نزدیکی را با ما انجام داده و در صدور پروانه مشکلی نداشته باشیم.

قرآن نویس در مورد احداث مدرسه‌ای در منطقه محروم شهرک پنج آذر بیان کرد: اهالی این منطقه درخواست احداث مدرسه‌ای را در این منطقه داشتند که ما در رایزنی با یکی از خیرین تعهد ساخت مدرسه 6 کلاسه را در این شهرک دادیم.

وی از استاندار اردبیل خواست؛ تا نسبت به رایزنی و انجام توافق با موسسه سازنده واحدهای آموزشی با بهره‌گیری از خیرین بزرگ کشور اقدام کرده و زمینه حضور این موسسه را در استان اردبیل برای احداث چندین واحد آموزشی فراهم کند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل هم‌چنین از تعهد خیرین برای تجهیز دانشگاه فرهنگیان خواهران اردبیل به سیستم گرمایشی مناسب خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما