شناسهٔ خبر: 31309100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میزبانی پدیده از سپیدرود بحران زده

پدیده شهر خودرو که همچنان از بالانشینان لیگ برتر فوتبال کشور است،در هفته نوزدهم در مشهد میزبان سپیدرودی خواهد بود که همچنان نتوانسته به وضعیت مطلوب خود برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، تیم فوتبال پدیده شهر خودرو فردا در روز دوم از نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشورمان،از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد میزبان سپیدرود رشت خواهد بود.
 
 پدیده شهرخودرو بعد از آنکه در شروع نیم‌فصل دوم با یکی‌دو لغزش فاصله‌اش با صدر جدول به ۳ امتیاز رسیده است، حالا سایه سنگین تراکتورسازان تبریز را در رتبه چهارم جدول بالای سر خود احساس می‌کند. شاگردان یحیی به‌خوبی می‌دانند که اگر قرار باشد باز هم پایشان بلغزد، ممکن است ستارگان تبریزی جایشان را در رتبه سوم جدول بگیرند و کار برای کسب سهمیه آسیایی هم برای مشهدی‌ها سخت شود.
 
ازسوی‌دیگر علی کریمی و سپیدرود هم به‌خوبی به این امر واقف‌اند که شکست در ایستگاه مشهد ممکن است آن‌ها را یک گام دیگر به بحران نزدیک‌تر کنند؛ سپیدرود که این‌روز‌ها به کف جدول چسبیده است و اگر ۶ امتیاز کسرشده از استقلال خوزستان نبود، شاید حالا قعرنشین مطلق جدول بود، باید هر طور شده ۳ امتیاز این بازی را به دست بیاورد تا بیش‌از‌این در مخمصه سقوط قرار نگیرد و کار در هفته‌های پایانی برایش سخت‌تر نشود.

 

سپیدرود خوش یمن برای مشهدی هاکسب ۳ امتیاز برای هر دو تیم الزامی است

 
حضور سپیدرود در مشهد برای نماینده خراسان خوش‌یُمن است؛سال گذشته که ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌تازگی بازی‌های نمایندگان مشهد در فوتبال کشور را میزبانی می‌کرد، چند بازی بود که هیچ بُردی برای تیم‌های مشهدی حاصل نمی‌شد و به نظر می‌رسید که کار پیروزی در این زمین با گره رو‌به‌رو شده است.
 
اما فصل گذشته و دیدار سپیدرود و پدیده در همین ورزشگاه به‌عنوان اولین بازی بود که با بُرد ۱ بر ۰ پدیده همراه بود؛ دیداری که شاگردان رضا مهاجری با تک‌گل معین عباسیان بر سپیدرود پیروز شدند تا بالاخره طلسم پیروزی در این ورزشگاه شکسته شود و از آن به بعد متوقف‌کردن پدیده در این ورزشگاه برای تیم‌های لیگ‌برتری دشوار شود.
 

پدیده در فصل جاری لیگ برتر در جدول موفق‌ترین تیم‌های بازی خانگی در مکان سوم است و این نشان می‌دهد کار شاگردان کریمی برای مهار پدیده در ورزشگاه امام‌رضا (ع) بسیار دشوار است؛ازسوی‌دیگر ۳ تقابل لیگ‌برتری ۲ تیم پیش‌ازاین با ۲ پیروزی برای پدیده و یک پیروزی برای سپیدرود رشت همراه بوده است و این نشان می‌دهد احتمال تساوی شدن یازی فردا بسیار  پایین خواهد بود.

وضعیت ۲ تیم در بازی‌های اخیرکسب ۳ امتیاز برای هر دو تیم الزامی است

 
نتایج ۵ بازی اخیر شاگردان یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو نشان می‌دهد کار آن‌ها که همچنان جز مدعیان لیگ هستند، در ادامه مسیر پرپیچ‌وخم لیگ برتر فوتبال کشورمان تاچه‌حد دشوار است.
آن‌ها در ۴ بازی اخیرشان در لیگ برتر ۲ تساوی، یک برد و یک باخت دارند و مقابل پرسپولیس در جام حذفی هم در ضربات پنالتی باختند و از گردونه مسابقات حذف شدند.
 
اما وضعیت رشتی‌ها بسیار وخیم‌تر از مشهدی‌هاست؛ شاگردان کریمی در ۵ بازی اخیر خود ۳ شکست و ۲ تساوی را در کارنامه ثبت کرده‌اند و برای تیمی که در منطقه سقوط جدول رده‌بندی قرار گرفته است، ادامه دار شدن چنین نتایجی می تواند بسیار خطرناک باشد.

 


بازی های فشرده برای پدیدهکسب ۳ امتیاز برای هر دو تیم الزامی است

 


پدیده مقابل سپیدرود مصدوم و محرومی ندارد؛ اما به نظر می‌رسد مهم‌تر از آن وضعیت خستگی شاگردان یحیی است که در قیاس با سپیدرودی‌ها به‌خاطر حضور ۱۲۰ دقیقه‌ای در میدان جام حذفی مقابل پرسپولیس خسته هستند و حتی مسئولان این باشگاه از سازمان لیگ خواسته بودند دیدارشان مقابل نماینده رشت را یک روز به تعویق بیندازند که البته با مخالفت آن‌ها مواجه شد.
 

اما در سوی مقابل میثم تهی‌دست تنهام حروم در تیم سپیدرود رشت  است که نمی‌تواند تیمش را در مشهد همراهی کند.

دفاع متزلزل سپیدرود مقابل مهاجمان  شهر خودروکسب ۳ امتیاز برای هر دو تیم الزامی است

 

سپیدرود رشت در این فصل رقابت‌های لیگ برتر نتایج ضعیف کم نداشته است؛ از شکست ۶ بر ۰ مقابل سپاهان بگیرید تا باخت ۵ بر ۰ برابر استقلال؛ سپیدرودی‌‎ها با این نتایج ضعیف بدترین خط دفاع لیگ را تابه‌اینجا به خود اختصاص داده‌اند؛رشتی‌ها ۳۲ بار در طول این فصل دروازه‌شان باز شده و در مقابل تنها ۱۰ بار دروازه حریفان را گشودند که در واقع تفاضل ۲۲- را تا به اینجا برای خود ثبت کرده اند.
 
در سوی مقابل، پدیده با ۱۰ گل خورده بعد از استقلال و پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد؛البته شاگردان گل‌محمدی در شهرخودرو در ۴ بازی گذشته خود در لیگ برتر تنها یک گل به ثمر رساندند و افت محسوسی در خط آتش این تیم به چشم می‌آید.
باید دید آیا شاگردان گل محمدی در خط حمله می‌توانند مقابل دفاع متزلزل رشتی‌ها سربلند باشند یا خیر.

انتهای پیام//ع.ع
 

سپیدرود مهمان پدیده در امام رضا(ع)

نظر شما