شناسهٔ خبر: 31308737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان:

اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس اصفهان برگزار می‌شود

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس اصفهان با عنوان «همیشه‌های هنوز» روز شنبه 4 اسفند ماه در سالن همایش‌های باغ غدیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس اصفهان برگزار می شود«محمد بلندیان» مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، پیرامون ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس این استان با عنوان «همیشه‌های هنوز» اظهار داشت: این جشنواره در راستای بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از اواخر مهرماه کلید خورد و فرصتی 2 ماهه برای ارسال آثار به شرکت کنندگان داده شد عنوان کرد: در این مدت حدود 163 اثر از 60 شاعر به دست ما رسید که در یک بازه 2 هفته‌ای داوری آثار انجام شد و اختتامیه آن روز شنبه 4 اسفند در سالن همایش‌های باغ غدیر برگزار خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره «همیشه‌های هنوز» در رابطه با موضوعات جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره با موضوعات نقش دقاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شعر مقاومت شامل مباحث مدافعان حرم، سوریه یمن و... دفاع مقدس و جنگ نرم، کودک و نوجوان و دفاع مقدس و حوزه‌های خاص شامل شهدای شاخص و... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر حوزه یک نفر برگزیده به کنگره ملی شعر معرفی شده تصریح کرد: از هر موضوع تعداد 5 اثر تحت عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و در اختتامیه مورد تقدیر و اهدای جایزه قرار می‌گیرند و برگزیده‌های آثار در قالب یک کتاب تحت عنوان همیشه های هنوز شعر چاپ می‌شوند که در مراسم اختتامیه شاهد یک رونمایی اولیه از آن خواهیم بود.

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در خصوص هدف اصلی برگزاری این جشنواره اضافه کرد: ما به دنبال شناسایی استعدادهای شعری و درگیر کردن این استعدادها در حوزه دفاع مقدس بودیم از طرفی مهمترین هدف ما سازماندهی کردن این استعدادها و ایجاد یک تشکل برای برنامه های مستمر خواهد بود.

وی با اشاره به وجود وقفه چند ساله بین جشنواره و کنگره شعر گفت: این وقفه باعث کمرنگ شدن استقبال شرکت کنندگان به لحاظ کمی شده، اما از نظر کیفیت آثار شاهد پیشرفت چشمگیری بودیم که اگر این جشنواره هرسال به طور منظم برگزار شود استقبال کمی نیز افزایش خواهد داشت.

بلندیان با بیان اینکه هر چیزی که در قالب هنر عرضه شود ماندگار خواهد شد ابراز داشت: اگر هنرمندان سراغ حوزه دفاع مقدس بیایند به ماندگار شدن این حوزه کمک خواهند کرد از طرفی این حوزه به رشد هنرمندان ما کمک می کند و تاثیر این حوزه بر هنرمندان دوطرفه خواهد بود از طرفی در حوزه های هنری شعر اثر ویژه‌ای دارد چرا که گاهی تاثیر یک بیت شعر از یک جلد کتاب بیشتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب های حوزه دفاع مقدس از پر فروش ترین کتاب‌ها هستند ادامه داد: این نشان دهنده تشنگی مردم نسبت به این حوزه است که وظیفه متخصصین، نویسندگان و ناشران این حوزه و متولیان امر را سنگین‌تر می‌کند و لازم است به سمت تولیدات فاخر پیش برویم.

بلندیان با بیان اینکه در سالهای اخیر در کشور شاهد تولیدات خوبی در حوزه دفاع مقدس بوده ایم خاطرنشان کرد: در استان اصفهان آثار فاخر زیادی تولید نشده که علت امر کم‌ کاری و عدم پرداخت جدی از سمت متولیان امر بوده از طرفی مسیر، مسیری نبوده که ما را به تولیدات فاخر برساند از طرفی هنرمندان و نویسندگان ما برای استان‌های دیگر کار می‌کنند چرا که در استان ما کمتر به آنها بها داده شده است.

دبیر علمی جشنواره «همیشه‌های هنوز» در پایان برگزاری جشنواره ها را یکی از راه های تقویت و تشویق هنرمندان به سمت آثار فاخر دانست و متذکر شد: امروز دوستانی که در ششمین دوره جشنواره داور هستند از برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره هستند براین اساس این جشنواره توانسته در استعدادیابی و سازماندهی استعدادها موثر باشد و امیدواریم در ادامه با حمایت متولیان امر شاهد جشنواره‌های بیشتر و بهتری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما