شناسهٔ خبر: 31307883 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تابلوهای نقاشی نمایشگاه سندروم داون لاهیجان به فروش رفت

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مدیرعامل کانون سندروم داون گیلان در این مراسم افزود: مراسم پایانی و اختتامیه این نمایشگاه مورد استقبال مردم خیر شهرستان لاهیجان

صاحب‌خبر - به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مدیرعامل کانون سندروم داون گیلان در این مراسم افزود: مراسم پایانی و اختتامیه این نمایشگاه مورد استقبال مردم خیر شهرستان لاهیجان قرار گرفت و تمامی 30تابلوی به نمایش در آمده در این نمایشگاه در یک حراج به فروش رفتند.
پیله ور جاوید افزود:این نمایشگاه برای نشان دادن توانمندی نازنینان سندروم داون به جامعه در گستره آگاهی بخشی موضوع و به منظور فروش آثار هنری اعضا در نمایشگاه برای کمک مالی به خانواده ها به مدت سه روز در سالن دکتر محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد:کانون سندروم داون گیلان سه شعبه در مرکز استان ،سندروم داون شرق گیلان در لاهیجان و غرب استان نیز در تالش شعبه دارد و فعالیت های این کودکان را در چهار حوزه توانبخشی ،هنری ، ورزشی و اجتماعی مدیریت می کند.
جاوید اظهارداشت: 30تابلوی نقاشی و اشیاء تولیدی صنایع دستی کودکان سندروم داون شرق گیلان از 29بهمن تا اول اسفند در این نمایشگاه در معرض دید عموم و علاقه مندان قرار داشت؛ قبلا نیز نمایشگاهی تحت همین عنوان در مرکز استان و لاهیجان برگزار شده بود.
وی یادآورشد: هدف از برگزاری این نمایشگاه توانمندسازی بچه های سندروم داون در چهارحوزه فعالیت است و باید این توانمندی ها با برگزاری نمایشگاه ها و ارائه آثار به مردم و جامعه نشان داده شود.
مدیرعامل کانون سندروم داون گیلان خاطرنشان کرد: در سه کانون استان در مجموع 500 کودک سندروم داون تحت پوشش هستند که 350نفر از آنها در لاهیجان به مرکزیت شرق گیلان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به توانایی های این گروه اظهارداشت:کودکان سندروم داون گیلان در دو دوره بازی های جهانی المپیک ویژه در آمریکا در سال 2015و ابوظبی 2018 در رشته های مختلف شرکت کردند و در بازی های المپیک 2019 که از 17اسفند تا سوم فروردین در خارج از کشور برگزار می شود نیز اعزام خواهند شد.
وی افزود: 17نفر از کاروان 47نفره ایران از گیلان در این دوره از بازی ها در رشته های شنا ، فوتبال و بوچی شرکت می کنند ضمن آنکه هنرمندان اعضای سندروم داون لاهیجان دو سال پیاپی در جشنواره موسیقی معلولان شرکت کردند و مقام اول تکنوازی و مقاوم دوم سرود استان را بدست آوردند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام

نظر شما