شناسهٔ خبر: 31306447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ششمین یادواره شهدای روحانی کرمان برگزار شد

ششمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان با حضور شخصیت های حوزوی، کشوری و لشکری و همچنین حضور با شکوه خانواده های معزز شهدا در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان با حضور شخصیت های حوزوی، کشوری و لشکری و همچنین حضور با شکوه خانواده های معزز شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سردار کریم پور مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

در همه دنیا شاخصه قدرتی همانند شاخصه قدرت رهبر معظم انقلاب وجود ندارد

سردار کریم پور در این مراسم باشکوه با اشاره به این که در همه دنیا شاخصه قدرتی همانند شاخصه قدرت رهبر معظم انقلاب وجود ندارد، تأکید کرد: خانم رایس اعتراف کرده بود که ما طی یک سال به برنامه ریزی و توطئه چینی علیه ایران می پردازیم، اما رهبر ایران با یک سخنرانی یک ساعته همه نقشه های ما را فرو می ریزد؛ بدون شک همه اتفاقات مثبتی که امروز در حال رقم خوردن است از برکت وجود رهبر معظم انقلاب و تدابیر حکیمانه ایشان است.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرموده اند «هر کسی که برای شهدا و خانواده های محترم آن ها وقت بگذارد، ثروت امام زمان(عج) محسوب می شود»، مطرح کرد: رهبری عزت و عظمت امروز ایران را مرهون خون شهدا دانسته اند، بنابراین ما هرآنچه که داریم مدیون شهدای گرانقدر است و اگر ایثار این بزرگواران نبود، ما نیز در این عزت و عظمت به سر نمی بردیم.

وی خاطرنشان کرد: روزی به سردار سلیمانی گفتم چرا ما همیشه از جنگ سخن می گوییم، ایشان گفند «ما از جنگ سخن نمی گوییم، بلگه از دفاع مقدس حرف می زنیم، زیرا ما جنگ را  به دفاع مقدس تبدیل کردیم»، سپس گفتند «در طول 8 سالی که در جبهه بودم، حتی یک گزارش از رخداد گناه در جبهه ها نشنیدم، جبهه قطعه ای از بهشت بود و اصلاً نمی شد در آن گناه مرتکب شد».

حق نداریم نسبت به مسائل مربوط به انقلاب اسلامی بی تفاوت باشیم

همچنین حجت الاسلام مسلمی زاده در این یادواره با بیان این که ما حق نداریم نسبت به مسائل مربوط به انقلاب اسلامی بی تفاوت باشیم، ابراز کرد: برخی از طریق گرایش به مادیات، دنیاطلبی، اشرافی گری، حقوق های نجومی و مواردی از این دست به خون شهدا خیانت می کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان با انتقاد از برخی مسابقات تلویزیونی که از غرب الگو گرفته اند، تأکید کرد: امروز باید دانست که علاقه به دنیاگرایی در کشور رو به افزایش است و هدف از تشکیل یادواره های شهدا مقابله با اینگونه رفتارها است.

وی افزود: شهید بهشتی فرمودند «اگر نسبت به مسائل بی تفاوت باشیم، مرگ انقلاب حتمی خواهد بود»، بنابراین ما حفظ باورها، ارزش ها، ایمان های استوار و بازخوانی آرمان های شهدای روحانیت را ضروری می دانیم.

گفتنی است، حجت الاسلام میرزامحمدی در این مراسم به مرثیه خوانی پرداخت و در پایان این مراسم نیز از خانواده های معزز شهدا تجلیل به عمل آمد./841/پ203/ج

نظر شما