شناسهٔ خبر: 31306318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درآستانه ولادت حضرت زهرا (س)؛

دومین همایش بزرگ سادات برگزار شد

تهران - ایرنا - دومین همایش بزرگ سادات در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) در سالن اجلاس سران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دومین همایش بزرگ سادات در آستانه ولادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) صبح امروز (پنجشنبه) با حضور شخصیت‌ها و مقاماتی، چون آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، زهرا مصطفوی دختر حضرت امام (ره)، مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان و مولوی سربازی امام جمعه چابهار و سادات برگزیده اهل تشیع و تسنن از سراسر کشور و با حضور میهمانان خارجی از سادات در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در ابتدای برنامه کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص محبت اهل‌بیت(ع) پخش شد و پس از آن محمد ناظمی اردکانی دبیر دومین همایش بزرگ سادات، در خصوص اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: در آستانه ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) قرار داریم. این همایش باشکوه با حضور فرزندان ایشان از اهل سنت و تشیع برگزار شده است تا وحدت اسلامی را جشن بگیرند و توطئه دشمنان را خنثی کند. سادات سرمایه عظیم اجتماعی هستند که نیروی خود را از سلاله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: ذریه طیبه از دو سبط بزرگ امام حسن مجتبی علیه السلام و امام حسین علیه السلام در دنیا حضور دارند و ایران افتخار دارد که میزبان 8 میلیون سادات جهان است و کشور یمن که امروز توسط آل سعود بی‌رحمانه مورد جنایات قرار گرفتند اکثریت از سادات حضرت حسن مجتبی (علیه السلام) هستند.
ناظمی افزود: در عراق نیز سادات از خاندان های بزرگ محسوب می‌شوند و در عربستان سالها سادات خود از حاکمان بودند ولی امروز به دلیل حضور وهابیون این عزیزان، شجره خود را پنهان می‌کنند و در خفا هستند.
وی بیان کرد: ذریه پیامبر در طول تاریخ سادات به شهادت رسیدند و این دورنمای گسترده و فزونی ذریه پیامبر اکرم (ص) در دنیا مصداق آیات کوثر و وجود حضرت زهرا (س) است.

دبیر دومین همایش بزرگ سادات افزود: این گردهمایی با راهنمایی دبیر تقریب مذاهب اسلامی آیت الله اراکی تشکیل شده تا دو کارگروه مطالعات راهبردی و پژوهشی ایجاد شود و در سالهای 95 تا 97 دو کمیسیون برای تحقق همگرایی مسلمانان جهان برپا شود.

ناظمی تصریح کرد: این همایش برای دومین بار برگزار می‌شود که میزبان مقامات و نمایندگان سادات اهل سنت و تشیع هستیم و در پایان بیانیه این همایش خوانده می‌شود.
فراهنگ**9210 ** 1200

نظر شما