شناسهٔ خبر: 31305794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر ئتئد

پروژه محور کردن آموزش تنها راهکار تامین نیروی ماهر است

خبرگزاری میزان- ‎ ‎معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:: در شرایط کنونی نیاز است که حفظ اشتغال موجود در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان حاتم شاکرمی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی، وجود این شورای هماهنگی را ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی به شدت نیازمند هم افزایی هستیم.

‎وی یکی از وظایف مدیران استانی را قانون مداری در راستای جلب اعتماد جامعه هدف بیان کرد و گفت: در راستای قانون مداری، شفافیت به عنوان یکی از تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید وجود داشته باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما از طرفی با حجم بالای مراکز آموزشی در بخش خصوصی و دولتی مواجه هستیم و از طرف دیگر نیرو‌های دارای مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار را تامین نمی‌کنیم. ما چنین ظرفیت‌هایی را در اختیار داریم، اما متاسفانه نمی‌توانیم نیاز بازار کار را در حوزه تامین نیروی کار و با استفاده از نیرو‌های فنی و دارای دانش کافی تامین کنیم.
یکی از دلایل اصلی بروز چنین مشکلاتی این است که آموزش و آزمون‌ها صرفا به صورت تئوری و بر روی کاغذ هستند.

وی تنها راه تامین نیروی صاحب مهارت با استفاده از ظرفیت‌های موجود را پروژه محور کردن آموزش و مهارت آموزی دانست و اضافه کرد: بازار کار ما امروزه به دنبال مهارت است و این موضوعی است که باید به شدت در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد، از این رو به کمک مدیران استانی باید در خصوص این امرمهم مطالعه بشود و به تناسب شرایط هر استان، پیشنهادات مربوطه ارائه شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد، در شرایط فعلی کشور باید حفظ اشتغال موجود در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما