شناسهٔ خبر: 31305721 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ناظمی اردکانی:

بیش از 100 میلیون تن از سادات در جهان وجود دارند

معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ثبت آمار بیش از 100 میلیون تن از سادات در جهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محمد ناظمی اردکانی صبح امروز در دومین همایش بزرگ سادات که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: سادات سرمایه عظیم اجتماعی هستند که هویت خویش را از نبی اکرم(ص) می‌گیرند و این شجره طیبه در اقصی نقاط جغرافیایی جهان اسلام در تاریخ گسترانیده شده‌اند.

وی افزود: فرزندان حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) در علم و فضیلت، حلم و بردباری، حسن خلق، زهد و تقوی، وقار و بخشندگی از اجداد طاهرین خود به ارث برده‌اند. امروز هادی و راهنما و ترجمان علمی کتاب‌الله برای همه اقوام، ملت‌ها و برای همه زمان‌ها و مکان‌ها هستند.

معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ذریه طیبه از دو سبط بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در عمده کشورهای اسلامی انتشار یافتند و در هر کشوری منشأ و محل رجوع علما و پناه مظلومان عالم هستند.

وی ادامه داد: جمعیت سادات در جهان 100 میلیون می‌شود که در ایران بیش از 8 میلیون، جنوب آسیا بیش از 20 میلیون، بنگلادش بیش از 2 میلیون، در عراق 2 میلیون، پاکستان و هند 10 میلیون، برونئی 20 میلیون، مالزی و اندونزی 28 میلیون، مصر 11 میلیون آمار ثبت‌شده تاکنون را نشان می‌دهد.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: در اروپا تشکل سادات با چند ده هزار عضو فعالیت می‌کند و کشور یمن که امروز توسط سعودی‌ها به‌صورت بی‌رحمانه و وحشیانه بمباران می‌شود، قریب‌به‌اتفاق آن از فرزندان سادات و فرزندان امام حسن مجتبی(ع) هستند.

وی در ادامه به بخش دیگری از آمار سادات در جهان اشاره کرد و یادآور شد: زیدیه از دیگر سادات هستند که آنها قائلند امام و رهبر جامعه مسلمین باید از فرزندان حضرت فاطمه(س) و علی(ع) و ذریه امامین حسن(ع) و حسین(ع)، فقیه، عادل و قائم به سیف انتخاب شود.

انتهای پیام/4090/پ

نظر شما