شناسهٔ خبر: 31305700 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مخالف ارز 4 هزار و 200 تومانی بودیم/ پس از چهل سال، ایستادن در صف طولانی گوشت یخی در شأن مردم نیست

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 40 سال پس از انقلاب، در شان مردم نیست در صف طولانی گوشت یخی بایستند.

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی شاهرودی در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی از ابتدا با ارز 4 هزار و 200 تومانی مخالف و موافق ارز شناور برای جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت‌ها و ایجاد رانت بود.

وی گفت: تولید داخلی گوشت مرغ و تا حدود گوشت قرمز پاسخگوی نیاز کشور است اما سوء مدیریت داریم و مدیریت ها در عرصه تولید و توزیع منفصل است.

شاهرودی افزود: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد و کشاورزی و بانک مرکزی سر یک میز بنشینند آن زمان می گوییم در ستاد تنظیم بازار هماهنگی وجود دارد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا گفت: در برخی از این نمایشگاه ها دلالان حضور دارند و برخی قیمت ها بیشتر از قیمت‌های بیرون نمایشگاه است.

شاهرودی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد سیاست ثبات قیمت کالاهای اساسی و تورم 42 درصدی در این کالاها به وسیله وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ناکارآمد بوده است.

وی گفت: با ده‌ها سامانه‌ای که در حوزه‌های گوناگون وجود دارد اما این سامانه‌ها برای نظارت دقیق بر بازار به یکدیگر متصل نیستند.

شاهرودی افزود: شرایط کنونی اقتصادی فرصتی برای تولید کنندگان داخلی است تا کالاهایی که ارزان تولید می‌کنند بتوانند صادر کنند.

وی با اشاره به اختصاص 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی گفت: اگر این مبلغ را برای حمایت تولید کنندگان داخلی هزینه می کردیم قطعا تولید کشور به میزانی افزایش می یافت که نیاز به واردات نداشتیم.

نظر شما