شناسهٔ خبر: 31305683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج خبر داد

میزبانی کرج از ۲۰۰ رویداد کارآفرینی طی ۴ سال

البرز- احمد خیری گفت: طی چهار سال گذشته ۲۰۰ رویداد کارآفرینی در کرج برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، احمد خیری معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اظهار کرد:"خانه استارتاپ کرج " استان البرز، برای اولین بار در کشور به همت مدیریت شهری کرج افتتاح و راه اندازی شده که در نوبه خود تجربه بی‌نظیر و به عنوان یک مدل موفق در کشور محسوب می شود.

خیری افزود: طی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری کرج، وزارت ورزش و جوانان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد این تجربه از طریق وزارت ورزش وجوانان به سایر مراکز استانها نیز منتقل شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: هم اکنون در مراغه، تبریز، شیراز و اهواز خانه های استارتاپ با الگو پذیری از مجموعه مدیریت شهری کرج تشکیل و مقررشده که تیمی از کرج در مراکز استانها حضور پیداکند و این تجربه را به سایر استانها منتقل نماید.

وی ایجاد اشتغال پایدار درکرج و استان البرز و توسعه اقتصاد شهری را از اهداف  ورود مدیریت شهری به حوزه استارتاپ ها عنوان کرد و یاد آور شد: خانه استارتاپ به عنوان مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا براساس مشارکت دستگاههای مختلف ازجمله استانداری البرز، اداره کل فناوری اطلاعات وارتباطات استان و پارک علم وفناوری البرز، شهرک صنعتی استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، اداره کل ورزش و جوانان وسایر دستگاه های مختلف استان به همت شهرداری کرج ایجاد شده است.

خیری با بیان اینکه خانه استارتاپ مکانی برای تبدیل ایده به پدیده و استقرار تیم های استارتاپی است، بیان کرد: افرادی که ایده دارند می توانند در رویدادهای استارتاپی مانند همسو ضمن آشنایی با الگوهای کسب و کارهای نوین به توسعه ارتباطات بپردازند.

وی تاکید کرد: طی۴سال گذشته بیش از ۲۰۰ رویداد کارآفرینی در شهرکرج برگزار شده که رویداد همفکر از پر تکرار ترین آنهاست و به صورت هفتگی برگزار می‌شود و توانسته سهم به سزایی در جذب جوانان به فعالیت های استارتاپی و کارآفرینی ایفا کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج اضافه کرد: در این راستا طبق برنامه ریزی مقرر شده که بزرگترین رویداد استارتاپی استان با عنوان  "همسو با کارآفرینان " باحضور هزار و ۴۰۰ فعال استارتاپی اکوسیستمی در روز پنجشنبه (امروز) واز ساعت ۱۴ درتالار شهیدان نژادفلاح برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما