شناسهٔ خبر: 31305659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قرآن بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن به کمال است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی چهارشنبه شب در جشنواره قرآن و عترت خانواده با محوریت سوره مبارکه حجرات در شهرستان فردوس اظهار داشت: در دنیای امروز یعنی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی چهارشنبه شب در جشنواره قرآن و عترت خانواده با محوریت سوره مبارکه حجرات در شهرستان فردوس اظهار داشت: در دنیای امروز یعنی رشد علم و صنعت بویژه در دنیای غرب، با همه رشدی که در این حوزه ها داشته اند اعلام پوچی گری و ناامیدی می کنند و هر روز شاهد افسردگی، خودکشی و بی بند و باری در جامعه غرب هستیم چرا که آنها به بن بست فکری رسیده اند.
وی افزود: ‌همه توجه دنیای غرب به قدرت، ثروت و صنعت است که اینها برای انسان کمال آور نبوده و این راه سعادت و آرامش نیست.
وی تصریح کرد: بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن انسان به کمال، سعادت و آرامش، قرآن است و بالاترین ذکر طاعت، بندگی، عبادت و نماز است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اندیشمندان غیر مسلمان هم به این نتیجه رسیده اند که قرآن، عامل رشد، سعادت و آرامش انسان است.
‌وی ادامه داد: تا قرآن، ‌کعبه و پیامبر در میان مسلمانان باشد جامعه مسلمانان بر جهان قالب هستند و اگر قرآن را از ما بگیرند اسلام دیگر معنایی ندارد، چرا که اصل دین اسلام و مبعث پیامبر هم جهان‌ شمول و هم همه شمول است و بشریت به این نتیجه خواهد رسید.
رضایی گفت: نسخه سعادت و هدایت بشر نمی تواند برای یک قوم مایه سعادت و برای قومی دیگر مایه بدبختی باشد بلکه این نسخه امیدبخش و نجات بخش همه بشریت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ناپلئون بناپارت بعد از شنیدن و ترجمه چند آیه از قرآن گفت وای بر ما اگر مسلمانان این کتاب را بخوانند و به آن عمل کنند و وای به حال مسلمانان اگر ما میان آنها و این کتاب جدایی بیندازیم و امروز ما حس می کنیم که اگر بشریت بخواهد از ظلمت و تاریکی نجات یابد باید در محضر قرآن و عترت زانو بزند.
امام جمعه فردوس هم در این آیین گفت: اگر ما عقب ماندگی ها و آسیب هایی در اجتماع و نواقصی در زندگی داریم به خاطر این است که به قرآن پشت کرده ایم و قرآن را به عنوان سبک زندگی قبول نداریم.
‌حجت الاسلام محمد رضا بابایی یادآور شد: دین کاملی مثل اسلام می تواند سبک زندگی ما را طوری تعیین کند که سرآمد همه جهان باشیم.
وی گفت: در جمهوری اسلامی اقبال به قرآن بسیار فراوان شده و تاکید امام و رهبری نیز تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است که این خواسته روز به ‌روز محقق می‌شود و در حال حاضر حافظان زیادی در سنین مختلف در شهرستان فردوس داریم.
در این آیین از خانواده های قرآنی و غلامرضا مدبر عزیزی پژوهشگر نمونه قرآنی خراسان جنوبی تجلیل شد.
9865 * 6054
انتهای پیام

نظر شما