شناسهٔ خبر: 31305563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه:

مدافعان حرم یک بسیج جهانی علیه دشمن تشکیل دادند

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه گفت: مدافعان حرم یک بسیج جهانی علیه دشمن تشکیل دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اسماعیل قاآنی» در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید مدافع حرم که امروز (پنجشنبه دوم اسفندماه) در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: برگزاری کنگره 140 شهید مدافع حریم ولایت در جامعه الزهرا(س) در سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی(ره) بسیار زیبا است.


جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روحانیت شیعه در طول عمر بابرکت این مذهب پرافتخار همیشه جلودار بوده است. مکتبی که همه رهبران آن شهید شده اند، شیعه است و علمای بزرگوار ما که بیان کنندگان واقعی اصول و اساس این مذهب و دین هستند هم باید این راه پرافتخار عزتمدارانه را ادامه دهند.


وی تصریح کرد: در همه تحولات اساسی جوامع اسلامی خصوصا شیعه مشاهده می کنیم که روحانیت جلودار هستند. در این منشور روحانیت که سوم اسفندماه 1367 توسط امام خمینی صادر شد، باید منتشر شود تا همگان بدانند روحانیت عمل کنندگان اصلی دستور و فرامین امام هستند.


قاآنی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت مستمر است و هر روز در مقابل توطئه های مختلفی که دشمنان اسلام و در رأس آنها استکبار جهانی و آمریکای خونخوار و صهیونیزم غاصب در حال توطئه آفرینی جهت توقف این حرکت انقلابی و اسلامی هستند.


وی ادامه داد: این میدان یک مرد مبارزه می خواهد و نمی توان نشست و با سخن در برابر دشمن ایستاد. روحانیت در طول زمان به ویژه در 40 سال انقلاب اسلامی پیشقراول مبارزه بوده است.


جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که ما به عنوان سربازان ولایت در بُعد نظامی هم هر جا وارد میدان مبارزه شدیم روحانیت را در خط مقدم دیدیم و ما پشت سر آنان حرکت می کنیم.


وی خاطرنشان ساخت: این حرکت مستمر در دوره امام خمینی به پیشگامی ایشان و امروز نیز به جلوداری رهبر انقلاب اسلامی استمرار دارد.


قاآنی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برنامه داخلی و خارجی دارد، گفت: با وجود همه دشمنی ها برنامه انقلاب اسلامی که بر اساس تدبیر رهبری و ولی فقیه تنظیم شده است، به خوبی در حال پیشروی است و گرچه دشمن به مشکل آفرینی می پردازد اما ما به برکت علما و ولایت فقیه با قدرت در برابر دشمن ایستاده ایم.


وی 11 سپتامبر را خودزنی آمریکا توصیف کرد و افزود: آمریکا پس از دوره خودزنی که در 11 سپتامبر داشت و راه اندازی دو جنگ بزرگ در منطقه، هیچ دستاوردی نداشته و رئیس جمهور احمق آمریکا اعتراف کرده که هیچ چیزی عاید این کشور نشده است.


جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر انقلاب اسلامی و تربیت شدگان انقلاب نبود آمریکا چنین به فلاکت نمی افتاد. موجودات کثیف تکفیری توسط آمریکا و علمای فاسد سعودی مورد بهره برداری قرار گرفته و اوضاع اسف باری را در منطقه به راه انداختند.


وی ادامه داد: در حالی که همه دنیا در جنگ تحمیلی علیه ایران بودند حتی یک وجب از خاک کشور را ندادیم و دستاوردهای فراوانی داشتیم اما گل سرسبد دستاوردها را تولید انسان های برجسته تشکیل می دهد.


قاآنی به حضور تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: دشمن تهدید را در سال های اخیر در منطقه با قدرت آغاز کرد اما این تهدید یک فرصت به وجود آورد که وحدت ملت ها محسوب می شود. جوانان دلیرمرد از کشورهای مختلف دور هم جمع شدند و این تجمع ناشی از قدرت پرچم انقلاب اسلامی است.


وی افزود: آنها ابتدا با عنوان از حرم وارد میدان شده و سپس به دفاع از ولایت تغییر عنوان داده و بسیج جهانی را تشکیل دادند. روحانیت جلودار تشکیل این بسیج جهانی است و امروز برای بزرگداشت روحانیان مدافع حریم ولایت دور هم جمع شده ایم.

نظر شما