شناسهٔ خبر: 31305308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: نیویورک تایمز «دشمن واقعی مردم» است

رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز درباره دخالت وی در تحقیقات پلیس راجع به مبارزات کمپین انتخاباتی او این روزنامه را «دشمن واقعی مردم» خطاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش مفصلی در روزنامه نیویورک تایمز درباره جزئیات دخالت ترامپ در روند تحقیقات در خصوص مبارزات کمپین انتخاباتی او، این روزنامه مشهور آمریکایی را «دشمن واقعی مردم» خطاب کرد.

دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «گزارش نیویورک تایمز دروغ است. آن‌ها دشمن واقعی مردم هستند!» البته او به گزارش خاصی از این روزنامه اشاره نکرد.

ساعاتی پس از انتشار این توئیت، «ای. جی. سالزبرگر» ناشر نیویورک تایمز در بیانیه‌ای به کار بردن عبارت «دشمن مردم» از سوی ترامپ را محکوم کرد و آن را «خطرناک» و نادرست خواند. سالزبرگر که سال گذشته دستکم دو بار با ترامپ دیدار داشته است در بیانیه خود خاطر نشان کرد روسای جمهور گذشته از پوشش خبر‌های دولتشان شکایت می‌کردند؛ اما به شدت طرفدار «مطبوعات آزاد» بودند.

این انتقاد تلخ ترامپ از نیویورک تایمز پس از آن مطرح شد که این روزنامه سه‌شنبه گزارشی منتشر کرد با این موضوع که ترامپ اواخر سال گذشته میلادی از «متیو واتکر» وکیل خود، خواسته بود «جفری برمن» دادستان آمریکا، را مسئول رسیدگی به پرونده «مایکل کوهن» وکیل پیشین ترامپ در ناحیه نیویورک جنوبی قرار دهد. برمن که دوست و متحد ترامپ است و در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ خود را وقف حمایت از دونالد ترامپ کرده بود از این کار سر باز زد و واتکر به درخواست ترامپ عمل نکرد.

همه این‌ها درحالی است که ترامپ این موضوع را انکار می‌کند و وقتی دیروز (سه شنبه) از او در این خصوص سوال شد منکر آن شد و نپذیرفت که از برمن خواسته است رسیدگی به این پرونده را بر عهده بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا، با دروغ خواندن این خبر گفت: «نمی‌دانم این را چه کسی به شما گفته است».

دونالد ترامپ دارای سابقه طولانی در حمله به مطبوعات از جمله روزنامه نیویورک تایمز است. وی پیش از این نیز میزان پوشش خبر‌های دولتش در این روزنامه را مورد انتقاد قرار داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما