شناسهٔ خبر: 31304580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مقایسه فنی گلکسی اس۱۰، اس۱۰پلاس، اس۱۰ ای و اس۱۰ فایوجی

سامسونگ دیشب در دهمین سال عرضه گوشی‌های سری گلکسی، چهار گوشی هوشمند خود از نوع اس۱۰ را به‌عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۹ رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی کره‌ای اعلام کرد نسل جدید گوشی‌های خود برای دهه آینده را بر اساس اس ۱۰ تعریف کرده است.{لینک}

گوشی‌های جدید با ۱۲ گیگ رم، ۱ ترابایت حافظه و دوربین فوق پیشرفته هوش مصنوعی، نشان می‌دهد آینده را برای خود تضمین کرده است.

اما گوشی مدل ۵جی از همه بزرگ‌تر (۱۶۲ در ۷۷.۱ در ۷.۹۴ میلی‌متر) و سنگین‌تر (۱۹۸ گرم) بوده و اس ۱۰ ای نیز کوچک‌تر و سبک‌تر از بقیه ساخته‌شده است.

هر ۴ گوشی نمایشگر امولد دارند و اس ۱۰ ای با ۵.۸ اینچ کوچک‌ترین و اس ۱۰ فایوجی نیز ۶.۷ اینچ بزرگ‌ترین گوشی است.

تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ روی نمایشگر اس ۱۰ بیشتر از بقیه بوده و بنابراین کیفیت بهترین را روی صفحه می‌بینیم.

هر ۴ گوشی جدیدترین نسخه اندروید ۹ پای را در خود جای‌داده‌اند.

روی گوشی اس۱۰ پلاس و اس ۱۰ فایوجی شاهد عرضه حافظه ۱ ترابایتی هستیم که برای اولین بار در جهان نسل جدید حافظه با این حجم را شاهد هستیم.

هر ۴ گوشی از اسنپ دراگون ۸۵۵ هفت نانومتری و نیز اکسینوس ۹۸۲۰ هشت نانومتری به‌عنوان پردازنده به‌طور یکسان بهره می‌برند اما روی اس ۱۰ پلاس و اس۱۰ فایوجی ۱۲ گیگ رم نصب‌شده است.

اما در بخش دوربین روی اس ۱۰ و در قسمت عقب سه دوربین ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد و ۱۲ تله نصب‌شده و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل نیز در جلو تعبیه‌شده است.

روی اس ۱۰ پلاس در قسمت عقب مثل اس ۱۰، سه دوربین ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد و ۱۲ تله نصب‌شده و دو دوربین ۱۰ و ۸ نیز در جلوی گوشی تعبیه‌شده است.

اما اس ۱۰ ای در قسمت عقب مجهز به دوربین ۱۲ استاندارد و ۱۶ اولترا واید است و همچنین در جلو نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل تعریف‌شده است

و روی اس ۱۰ فایوجی چهار دوربین در عقب تعریف‌شده است: ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد، ۱۲ تله و یک دوربین سه‌بعدی ToF. همچنین در قسمت جلو نیز یک لنز ۱۰ و دوربین ۸ مگاپیکسل ToF تعریف‌شده است.

هر ۴ گوشی ویدئوی ۹۶۰ فریم بر ثانیه روی ۷۲۰ ، ۲۴۰ فریم بر ثانیه روی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه روی ۲۱۶۰ پیکسل ضبط می‌کنند. همچنین هر ۴ گوشی جک هدفون و پورت تایپ سی دارند.

منهای اس ۱۰ ای سه‌گوشی دیگر از فناوری اولتراسونیک و حسگر زیر نمایشگر بهره می‌برند.

هر ۴ گوشی ضد آب و غبار بر اساس استاندارد IP۶۸ تعریف‌شده‌اند.

باتری اس ۱۰ با شارژ بی‌سیم و سریع ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اس ۱۰ پلاس ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اس ۱۰ ای ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت و اس ۱۰ فایوجی نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

اما قیمت اس ۱۰ ای ۷۵۰ دلار(ارزان‌ترین) و اس ۱۰ حدود ۹۰۰ دلار و اس ۱۰ پلاس هم به قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار تعیین‌شده و خبری از جزییات قیمتی فایوجی نیست.

۵۶۵۶

نظر شما