شناسهٔ خبر: 31303656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران-ایرنا-51 گروه آمریکایی خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شدند،بغداد به واردات انرژی از ایران ادامه می دهد و ریابکوف:اینستکس امکان تجارت ایران با کشورهای دیگر را فراهم می کند ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر باعث سلامت روانی جامعه می شود.

ساوه-وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح هندسی تقاطع های خطرناک، ساماندهی و ایمن سازی معابر پرحادثه از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایام نوروز 98 است.

یزد-وزیر علوم،تحقیقات و فن آوری گفت: ساماندهی و کیفی سازی مجموعه آموزش عالی کشور یک تکلیف قانونی و در اولویت است که در وزارتخانه به صورت جدی دنبال می شود.

شیراز-وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه ایران هم اینک رتبه هجدهم تولید آلومینیوم را در جهان دارد، گفت:هدف دولت، تولید یک میلیون و 500 هزار تن آلومینیوم در کشور است.

بجنورد-معاون اداری و مالی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به هزینه کرد 75 درصدی بودجه دانشگاه ها در بخش حقوق و مزایا، بودجه منظور شده برای این وزارتخانه در سال آینده پنج درصد نسبت به امسال کاهش دارد.

تهران-سیدضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه ایران در 40 سال گذشته در برابر فشارهای مختلف از جمله جنگ و تحریم مقاومت کرده است، تاکید کرد که ایران با اطمینان و صلابت در مسیر موفقیت و پیشرفت به حرکت خود ادامه می دهد.

اخبار خارجی
*********
تهران-محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ماجراجویی های رژیم صهیونیستی را خطرناک خواند و افزود که این رژیم حریم هوایی لبنان و سوریه و همچنین حقوق بین الملل را نقض می کند.

تهران-دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند روز جمعه قطعنامه ای علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری ملی به کنگره ببرند.

تهران-وزارت خارجه قطر سیاست های رژیم صهیونیستی درقبال قدس و مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

مسکو-معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: ساز وکار مالی اروپا با ایران (اینستکس) امکان تجارت ایران با کشورهای دیگر را فراهم می کند.

تهران-معاون وزیرخارجه سوریه گفت: آزادسازی و بازپس گیری جولان از اشغال رژیم صهیونیستی حق قانونی و مسلم دولت و ملت سوریه است.

تهران-منابع خبری گزارش دادند: محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به هند از سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در هند خبر داد.

تهران-تارنمای «بلومبرگ» گزارش داد که بغداد به رغم تحریم های آمریکا به واردات انرژی از ایران ادامه خواهد داد و در این زمینه به توافق نهایی با تهران نزدیک شده است.

تهران-«خیرت کابالاری» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای اعلام کرد: 11 میلیون کودک یمنی برای زنده ماندن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

تهران-محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: ائتلاف سعودی با درخواست سازمان ملل متحد برای اجرای طرح استقرار نیروهای بین المللی در الحدیده موافقت نکرده است.

تهران-کشورهای اروپایی به منظور شناسایی تروریست ها و جلوگیری از بروز حملات تروریستی احتمالی، مدارک شناسایی تمامی شهروندان را مجهز به بخش شناسایی اثر انگشت می کنند.

تهران-«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه مدعی بازداشت یک شهروند فرانسوی در ایران شد و اظهار داشت که پاریس در این باره درحال رایزنی با مقام های ایرانی است.

تهران-پنجاه و یک گروه حامی دمکراسی در آمریکا از قانونگذاران این کشور خواستند تا از بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کنند.

تهران-مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا و هم پیمانانش با پشتیبانی از تروریست ها و مانع تراشی در مسیر حل وفصل سیاسی بحران، برای طولانی تر شدن این جنگ تلاش می کنند.

مسکو-وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: تهدید آمریکا علیه نظامیان ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و مداخله مستقیم در امور داخلی این کشور است.

پکن-رییس مجلس شورای اسلامی که به دعوت همتای چینی خود به پکن سفر کرده است اعلام کرد: نگاه ایران و چین در خیلی از مسایل مهم بین المللی از جمله «مساله صلح» خیلی مشابه است.

تهران-قربانیان رسوایی اخلاقی واتیکان خواستار دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان شدند تا برکناری اسقف های پنهان کار در مورد سواستفاده های جنسی را از وی مطالبه کنند.

یزد-سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه ایران در تبادلات تجاری خود نباید فقط منتظر اروپا باشد،گفت: جمهوری اسلامی باید تنوع تجاری خود را بالا برده و با تعریف سیستم های مالی، با آفریقا ، آسیا و آمریکای جنوبی بیشتر تجارت داشته باشد.

تهران-مشاور امنیت ملی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به رسمیت شناخته است.

تهران-روزنامه 'واشنگتن پست' به نقل از مقام های آمریکایی و غیرآمریکایی نوشت: نزدیک ترین متحدان ایالات متحده در اروپا درخواست دولت 'دونالد ترامپ' برای ماندن در سوریه پس از عقب نشینی نیروهای آمریکا را رد کردند.

تهران-سخنگوی وزارت خارجه ایران در ارتباط با ادعای دولت ترامپ مبنی بر علاقه به مذاکره، تاکید کرد: آمریکا به دنبال مذاکره جدی نیست و اول باید اعتماد ازدست‌رفته را احیا کند.

تهران-با گذشت چند ماه از نشست سوچی در اواخر شهریور، بالاخره یکی از مقامات روسیه یکشنبه گذشته اعلام کرد که به زودی عملیات آزادسازی ادلب از دست تروریست های تکفیری در روزهای آینده آغاز می شود.
شبک**1392

نظر شما