شناسهٔ خبر: 31303639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

متشکریم که با گران کردن مانع قاچاق می‌شوید!

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی، در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، با اشاره به اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود، می‌گوید: اگر قیمت کالایی گران باشد، قاچاق نمی‌شود هنگامی که گازوئیل در کشور لیتری ۳۰۰ و بنزین ۱۰۰۰ تومان است و در دیگر کشورها رقمی بالاتر دارد، معلوم است که قاچاق می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه چرا گوشت  کم می‌شود گفت: چون قاچاق می‌شود و بروید در کشورهای همسایه و ببینید که قیمت گوشت در آنجا چند دلار است و محاسبه کنید چقدر می‌شود.

کاربران توییتر به این سخنان واکنش‌های جالبی نشان دادند:
- جناب رئیس‌جمهور شما علت #قاچاق و # ارزانی اجناس در ایران را مقایسه با کشورهای همسایه را بررسی کردید؛
دلار از 3700 تومان به 12500 تومان افزایش بها پیدا کرد و اجناس با این دلار به مردم عرضه می‌شود ولی حقوق مردم ایران را به دلار 3500 تومان پرداخت می‌کنید.
- یک # کارگر فرانسوی در روز معادل 800 هزار تومان ایران و در ماه 24 میلیون تومان حقوق می‌گیرد با تحلیل‌های صورت گرفته در چند ماه آینده به علت # ارزانی باید منتظر # قاچاق کارگر هم باشیم.
# خودمان- را- گول- نزنیم.
- آقای روحانی!
گیرم علت # قاچاق اجناس و مایحتاج اولیه داخلی به خارج از کشور، # ارزونی باشه!

علت قاچاق اجناس خارجی بنجل و خونه خراب کن تولیدکنندگان و مواد خوراکی و بهداشتی آرایشی که سلامت ملت رو تهدید میکنه به کشور چیه!؟؟؟
- برای مبارزه با # قاچاق با # تدبیر - و- امید گوشت را 100 هزار تومان و رب را 18 هزار تومان و پراید را 45 میلیون تومان و در آخر بنزین را 5 هزار تومان، آموزش را پولی و # بهداشت را خصوصی می‌کند. روحانی مچکریم.

- آقای روحانی درست می‌گوید که وقتی چیزی در یکجا ارزان و در مجاورش گران است قاچاق میشود اما آقای رئیس جمهور متوجه نیستند قاچاق محصولات حوزه انرژی را کنترل می‌کنند، وزیر نفت شما کارت سوختها را قطع کرد و موجب این خسارت شد.

- ارزش پول ملی که کاهش پیدا کنه، # قاچاق می‌شه نتیجه بلافصل آن.
کلید گمشده تدبیر را بیابید.

یعنی اینو نگم دق می‌کنم وگرنه ما رو چه به #سیاست پارسال به همه خانواده می‌گفتم شما هم باید بیایید # رأی بدیم به # روحانی تا # رئیسی # رئیس- جمهور نشه و وضع # اقتصادی بهتر بشه بعد یک سال و اندی آقای روحانی میگه خب # گوشت ارزان هست واسه همین # قاچاق میشه، # بنزین ارزون هست!
- رئیس جمهور # دکتر- روحانی: «علت # قاچاق کالا (مثلاً گوشت) ارزانی است، نه گرانی!»

توضیح علمی: یعنی از نظر این بزرگوار قیمت گوشت حداقل تا 200 هزار تومن جا داره بالا بره!!!
پ.ن: اینا همونایی هستن که پارسال با ترسوندن مردم از دلار پنج هزار تومنی رأی گرفتن!!! از ماست که برماست! (حجت‌الله عبدالملکی)
- منطق دولت مردان: # قاچاق کالا نشانه، ارزانی
این همه پول از کجا آورده؟ حسادت
خروج آمریکا از برجام- خوبی # برجام
چرا گران هست؟ هستی و وجود کالا در بازار
ملت انتقاد دارند و شاکی‌اند- آزادی بیان
دیگه حرفی برای گفتن ندارم - رضایت شما
# علی - برکهًْ- الله
- باید از آقای # رئیس- جمهور تشکر کنیم که با # افزایش # قیمت # خودرو باعث جلوگیری از # قاچاق این # محصول # استراتژیک و هدر رفت # ثروت- ملی شده‌اند.

تلاش‌های # وزارت صمت هم ستودنی است.
ـ به برکت غربگرایان، همسرجان رفته برای دریافت مرغ دولتی؛ فعلاً گفتن چند ساعت تو صف باید باشی تا 2 عدد مرغ کیلویی 11 هزار تومان بگیری!
قرار بود با # روحانی به عقب برنگردیم؛ درست است، هرچی به عقب نگاه می‌کنم در هیچ دولتی اینقدر اوضاع وخیم نبود.

- اظهارنظر شما در مورد علت #قاچاق کالا بسیار ناامید کننده بود. یه جوری انگار قلب آدم به درد میاد. یعنی میشه انقدر راحت با بازی با کلمات، مصادره به مطلوب کرد؟! و چشم بروی حقیقت بست؟!

- وقتی روحانی در توجیه # قاچاق گسترده، سقوط ریال به نسبت سایر ارزها را #ارزانی می‌نامد، به همان قاعده هم لابد # گرانی افسارگسیخته کنونی را باید به #ثروتمند- شدن مردم تعبیر کرد. بی‌راه هم نیست، سال گذشته ماشین من 40 میلیون قیمت داشت و اکنون 100 میلیون، همه ثروتمند شده‌ایم، خبر نداریم!

منبع: کیهان

نظر شما