شناسهٔ خبر: 31303439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مشاور اسد: آمریکا برای تداوم جنگ در سوریه تلاش می کند

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا و هم پیمانانش با پشتیبانی از تروریست ها و مانع تراشی در مسیر حل وفصل سیاسی بحران، برای طولانی تر شدن این جنگ تلاش می کنند.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

'بثینه شعبان' روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس والدای در گفت وگو با رسانه های سوری افزود: توانستیم واقعیت های سوریه و ظلمی که در این هشت سال بر این کشور رفته است و همچنین نقش آمریکا و هم پیمانانش را درتلاش برای طولانی کردن جنگ نشان دهیم.

وی بیان کرد: دنیا درحال درک میزان تبلیغات مغرضانه رسانه های غربی است و مهمترین چیزی که در این دوره کنفرانس والدای مشاهده می شود این است که همه به این موضوع باور دارند که رسانه های غربی واقعیت ها را منعکس نمی کنند و بسیاری از شخصیت های فرهیخته غربی به رسانه های غرب اعتماد ندارند.

شعبان تصریح کرد: وجود رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن و تروریسم و ثروت های نفتی برخی کشورها عامل تداوم بحران های خاورمیانه است، درحالی که برخی تلاش می کنند درگیری ها و بحران های منطقه را نتیجه وجود ادیان، نژادها و مذاهب معرفی کنند.

وی با بیان اینکه کنفرانس والدای فرصت خوبی برای نمایش واقعیت های سوریه بود ، اضافه کرد: بیشتر افراد فرهیخته و آگاه در جهان درحال درک سیاه نمایی رسانه های غربی هستند.

کنفرانس بین المللی والدای از روز دوشنبه در مسکو آغاز به کار کرده و دستور کار اصلی آن بررسی نقش روسیه در حل و فصل بحران های منطقه ای در خاورمیانه است.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» که لوکیانف ریاست آن را برعهده دارد، سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شد.

این باشگاه با جذب همکاری بیش از 60 کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارایه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

نظر شما