شناسهٔ خبر: 31302991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خشکسالي 30 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي بروجن را تهديد مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- فرماندار شهرستان بروجن گفت: خشکسالي 30 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان را با تهديد جدي مواجه کرده است.

به گزارش ايرنا، مسعود ملکي روز چهارشنبه در کميته نظارت پايدار بر طرح هاي اشتغالزايي روستايي شهرستان بروجن تاکيد کرد: خشکسالي هاي يک دهه اخير 8 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان را به زمين هاي غيرقابل کشت تبديل کرده است.
وي شهرستان بروجن را پيشاني خشکسالي استان دانست و افزود: مسئولان اجرايي بايد نسبت به کاشت محصولات کم آب بر برنامه ريزي و اقدام کنند.
ملکي به ظرفيت هاي بالا و فعاليت شهرک و ناحيه صنعتي بروجن اشاره و تصريح کرد: توجه به صنعت و رصد نحوه مصرف تسهيلات اشتغالزايي پس از پرداخت وام به متقاضيان با هدف ساماندهي هزينه کرد اعتبارات ضرورت دارد.
وي يادآور شد: استفاده از ظرفيت هاي بنياد برکت براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف شهرستان بروجن با هدف افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي در دستور کار مسئولان مرتبط قرار دارد.
ملکي اظهار داشت: مسئولان اجرايي شهرستان به ظرفيت هاي روستاها بخصوص در حوزه هاي صنعت و گردشگري توجه کنند.
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: مدل هاي مختلف کسب و کار پيشران حرکت هاي اجتماعي است.
ملک محمد قربانپور تاکيد کرد: در قانون اشتغال و آئين نامه هاي اشتغالزايي نحوه استفاده و هزينه کرد تسهيلات مرتبط با اين حوزه مشخص شده است.
وي افزود: براي ايجاد شغل هاي جديد در جامعه بايد نيازسنجي صورت گيرد و در اين راستا نمي توان تنها به تامين منابع مالي و اعتباري اکتفا کرد.
قربانپور تصريح کرد: براي اجراي تمامي طرح هاي مرتبط با اشتغالزايي و پرداخت تسهيلات بايستي نظارت ها قبل، حين و بعد از انجام پروژه انجام شود.
وي يادآور شد: بايد بگونه اي حرکت شود که به ازاي ايجاد هر شغل مستقيم يک ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شود.
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مسئولان اجرايي در سطح استاني و شهرستاني توجه به بخش خصوصي و برون سپاري طرح هاي قابل واگذاري به اين بخش را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ايرنا، خشکسالي هاي يک دهه اخير در چهارمحال و بختياري باعث کاهش شديد منابع آب، پايين رفت سطح سفره هاي زيرزميني، کم شدن دبي رودخانه ها و نابودي منابع زيرزميني شده است.
7362/6021
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما