شناسهٔ خبر: 31302908 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ترفندهایی ساده برای قسمت های سخت خانه تکانی

مهمترین قدم برای گردگیری خانه این است که بدانید از کدام وسیله ها استفاده کرده و از کدام ابزار استفاده نکنید

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>تمیز کردن خانه یکی از کارهای ضروری قبل از عید نوروز است. برخی از قسمت های خانه وجود دارند که تمیز کردن آنها کمی مشکل است. در این مقاله به شما روش هایی برای تمیز کردن قسمت های غیرقابل دسترس خانه آموزش می دهیم


به گزارش شفا آنلاین:مهمترین قدم برای گردگیری خانه این است که بدانید از کدام وسیله ها استفاده کرده و از کدام ابزار استفاده نکنید. برای مثال وسایلی مانند پرهای گردگیری به هیچ وجه کمک رسان نیستند. این وسیله به سادگی گرد و غبار را از یک سطح به روی سطح دیگر پخش و منتقل می کند. به جای این کار با استفاده از دستمال مرطوب و دستمال میکروفایبر <Microfiber napkin>این گرد و غبار را به راحتی پاک می کنید. در این مطلب استراتژی های هدفمندی را برای نقاطی از وسایل ارائه می کنیم که دسترسی به آنها سخت است.


تمیز کردن دیوار در خانه تکانی

برای اینکه بخواهید دیوار را از سقف تا سطح زمین تمیز کنید، جاروبرقی که دسته و سری های مختلف داشته باشند، بهترین ابزار خواهد بود. این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا بیشترین غبار را با کمترین کثیف کاری پاک کنید.


پاک کردن قرنیز در خانه تکانی

لکه های چرک را می توانید با دستمال خیس پاک کنید. به آرامی آب دستمال را با آب یا محلول شوینده چندکاره اسپری کنید و آن را روی قرنیز بکشید تا لکه ها را در یک چشم به هم زدن از بین ببرد.

گردگیری بوفه در خانه تکانی

برای اینکه گرد و غبار را از گوشه ها و کنده کاری های ظریف روی چوب کار شده بوفه پاک کنید، از برس تمیز ریمل چشم یا دیگر برس های آرایشی استفاده کنید. سپس آنها را با دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

تمیز کردن وسایل برقی در خانه تکانی

کامپیوتر، تلویزیون، دستگاه پخش دی وی دی، دستگاه پرینتر و دیگر وسایل برقی به نام جاذب گرد و غبار مشهورند. همیشه قبل از تمیز کردن وسایل برقی پریز آنها را از برق جدا کنید. معمولا دستمال میکروفایبر به طور کلی می توانید کار را به خوبی انجام دهید. با یک برس نرم و دسته بلند هم می توانید شکاف درون آنها را پاک کنید. مطمئن باشید که گرد و غبار اطراف سیم و دریچه ها را با جاروبرقی پاک کرده باشید. چرا که بیشتر شدن آنها با پرز و مو می تواند باعث از کار افتادن دستگاه های شما بشود.

تمیز کردن عروسک ها در خانه تکانی

عروسک های پارچه ای و خرسی را درون یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار داده و درون آن یک پیمانه جوش شیرین بریزید. کیسه را محکم ببندید. سپس اسباب بازی ها را از درون کیسه بیرون آورده و خوب تکان دهید. جوش شیرین و الکتریسیته ساکن گرد و غبار را از درون این وسایل بیرون می کشد. بعد از اینکه هر اسباب بازی را تکان دادید، با ضربه جوش شیرین ها را جدا کرده و با برس جاروبرقی باقی پودر این ماده را از روی عروسک ها جدا کنید.

پاک کردن پشت لوازم خانگی آشپزخانه در خانه تکانی

در طول زمان خرده های مواد غذایی، چربی و دیگر تکه های انباشته شده پشت اجاق گاز و یخچال، منابع غذایی بسیار خوبی برای حشرات محسوب می شوند. در صورت امکان، این لوازم خانگی را جلو کشیده و آنها را از پریز جدا کنید. از یک تی دسته بلند و مرطوب استفاده کرده تا گرد و غبار را از پشت این وسایل پاک کنید. سپس زمین و دیوار را نیز با آب داغ و صابون تمیز کنید.


تمیز کردن دریچه ها در خانه تکانی

با استفاده از سری برس دار جاروبرقی، گرد و غبار سقف، زمین و دریچه لوازم برقی آشپزخانه را پاک کنید. سپس یک دستمال میکروفایبر را مرطوب کرده و این سطوح را پاک کنید. فیلترهای قابل شستشوی دستگاه های تهویه هوا را به خوبی با آب داغ و صابون بشویید و بعد از خشک شدن سر جای خود قرار دهید.

پاک کردن پنکه سقفی در خانه تکانی

یک روزنامه یا دستمال و پارچه بزرگ زیر پنکه سقفی قرار دهید. پنکه را خاموش کرده و سپس یک چهارپایه کوچک بیاورید. با استفاده از دستمال لوله ای مرطوب، گرد و غبار چرب و روغنی را از روی پره ها پاک کنید با یک برس نرم آغشته به شوینده ملایم گرد و غبار روی پنکه را پاک کرده و دوباره با دستمال لوله ای مرطوب پاک کنید.chidaneh

نظر شما