شناسهٔ خبر: 31302902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

فرصتی برای زنده شدن برند منصوریان

برای چنین بردی باید به منصوریان و کادرفنی‌اش تبریک گفت. آنها برای نخستین‌بار در طول مدت حضورشان در این تیم یک نتیجه عالی گرفته‌اند. ببینیم علیرضا منصوریان از این برد بهره لازم را خواهد برد و به حال و احوال تیمش در جدول سروسامانی خواهد بخشید یا نه.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، برای دو نماینده ایران دقیقا عکس چیزی رخ داد که فکر می‌کردیم. انتظار داشتیم دایی به دلیل تجربه‌اش بتواند از این مرحله سخت هم گذر کند و در مقابل چندان بخت و اقبالی برای ذوب‌آهن منصوریان قائل نبودیم. اعتقاد داشتیم دایی به‌دلیل تجارب بیشترش و به‌دلیل فرصت مناسبی که برای کار با جوان‌هایش داشته، بیشتر شانس صعود را دارد تا منصوریانی که دو، سه ماه است به این تیم آمده و خوب هم نتیجه نگرفته. نتیجه ابتدای بازی هم همین ایده را تقویت می‌کرد. سایپا با یک گل زودهنگام پیش افتاد و ذوب‌آهن نیز دو گل را در دروازه خود دید تا متلک‌های مجازی به منصوریان آغاز شود.

با این همه برخلاف تصور این ذوب‌آهن بود که با سه گل به بازی برگشت و بازی را برد و این سایپا بود که با دو گل دقایق آخر، بازی را باخت و از رسیدن به مرحله بعدی باز ماند. حالا ذوب‌آهن باید در ادامه مسیر در لیگ قهرمانان آسیا با الوصل، النصر و الزورا بازی کند. گروهی که قطعا حسرت پرسپولیس و استقلال است. گروهی که شاید حتی ذوب‌آهن را با راحتی به مرحله حذفی این مسابقات هم هدایت و برند مربیگری منصوریان را کمی زنده کند.

برای چنین بردی باید به منصوریان و کادرفنی‌اش تبریک گفت. آنها برای نخستین‌بار در طول مدت حضورشان در این تیم یک نتیجه عالی گرفته‌اند. ببینیم علیرضا منصوریان از این برد بهره لازم را خواهد برد و به حال و احوال تیمش در جدول سروسامانی خواهد بخشید یا نه.  اما سطرهایی هم درمورد سایپای دایی، تیمی که جوان بوده و از نعمت داشتن یک سرمربی جوانگرا برخوردار است. شاید سایپا بازی را در دقایق آخر به حریف خود واگذار کرده باشد اما آنها چیزی را از دست ندادند. روند مربیگری دایی در باشگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که یک مربی جوانگراست و از میدان دادن به بازیکنان بااستعداد ترسی ندارد. فوتبال باشگاهی ایران به مربیانی مثل علی دایی نیاز دارد. آنها که اسم و رسم برایشان مهم نباشد. طبیعی هم هست که بازیکن جوان اشتباه کند و فرصت‌هایی را هم از دست بدهد که مهم نیست. کاش سایپا هم در میدان آسیایی حضور داشت اما حالا که این اتفاق نیفتاده کاش مدیران این تیم به فکر جاه‌طلبی‌های هزینه‌بر نیفتند و با همین تیم جوان به کار خود ادامه دهند.

* نویسنده : هومن جعفری روزنامه‌نگار

نظر شما