شناسهٔ خبر: 31302891 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

تیمی که غیر از مسی ستاره تاثیرگذار ندارد

افت سوارس در سایه افت بارسلونا

در گزارش «مارکا» آمده است: «بارسلونا نمی‌تواند فقط به بازیکنی مثل سوارس دل ببندد، از طرفی شاید سوارس هم عملکرد بدی نداشته باشد اما مشکل او این است که باید در حد مسی بدرخشد و وقتی کوچک‌ترین اشتباه از او سر می‌زند، به تیتر اول تبدیل می‌شود و هواداران او را مورد اهانت قرار می‌دهند.»

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تساوی بارسلونا برابر لیون برای هواداران این تیم چندان جذاب و جالب نبود. سوارس بار دیگر بدون درخشش و بدون ‌انگیزه نشان داد و در پایان بازی سروصدای هواداران بی‌ربط با خشم آنها علیه این بازیکن نبود.  بارسلونا مدتی است که بارسای دوست داشتنی سابق نیست و نتایجی که کسب می‌کند، هواداران این تیم را مضطرب کرده است. بازیکنان بزرگی که در بارسلونا از آنها توقع درخشش می‌رود، معمولا در سایه لیونل مسی بزرگ پنهان می‌شوند اما هروقت این ابرستاره کمی سایه‌نشین می‌شود، توقع از سایر بازیکنان افزایش پیدا می‌کند.  افت فاحش بازی سوارس از دید کارشناسان فوتبال اروپا نیز پنهان نمانده و در جست‌وجوی اولیه در این خصوص مشخص شد که رسانه‌های اسپانیایی نیز در این مورد هم‌عقیده هستند.

  نشریه «اسپورت کاتالونیا» در گزارش تساوی اخیر بارسلونا یک میان تیتر اصلی را به این موضوع اختصاص داده و آورده است: «سوارس در شرایطی که مسی، مسی همیشگی نیست یا مصدوم است هرگز نقش یک جایگزین مطمئن را بازی نمی‌کند، همین موضوع را می‌شود در رئال مادرید طور دیگری تماشا کرد. وقتی بنزما دچار افت می‌شود، همگی شاهد درخشش گرت بیل هستیم یا در زمان بازی رونالدو در لباس رئال مادرید مشخص بود که هیچ بازیکنی به پای او نمی‌رسد اما مربیان مادریدی همیشه از داشتن چند بازیکن آماده و مدعی اطمینان داشتند، اطمینانی که هرگز نزد مربیان بارسلونا رویت نمی‌شود.» 

نشریه «ال موندو دپورتیوو» نیز در گزارش دو روز پیش از بازی اخیر بارسلونا آورده است: «متاسفانه سوارس بازیکن همیشگی نیست و گویا‌ انگیزه همیشگی را ندارد. بارسلونا باید یک تیم باشد و ستاره‌سالاری جایی در این تیم بزرگ و جهانی نداشته و نخواهد داشت اما اینکه یک بازیکن تاثیرگذار نتواند توقعات مربی خود را برآورده کند، قابل قبول نیست.  و لااقل در پست تخصصی خود باید یک بازیکن کامل و قابل اتکا باشد، نه اینکه اشتباهاتش به برگ برنده تیم مقابل تبدیل شود.»

در گزارش «مارکا» که البته به‌عنوان یک روزنامه مادریدی از ناکامی‌های بارسلونا اصلا ناراحت نیست، آمده است: «بارسلونا نمی‌تواند فقط به بازیکنی مثل سوارس دل ببندد، از طرفی شاید سوارس هم عملکرد بدی نداشته باشد اما مشکل او این است که باید در حد مسی بدرخشد و وقتی کوچک‌ترین اشتباه از او سر می‌زند، به تیتر اول تبدیل می‌شود و هواداران او را مورد اهانت قرار می‌دهند.» 

به همین دلیل است که «آس» اسپانیا با تیتر «بارسلونا نیم ساعت دیگر هم گل نمی‌زد» این تیم بزرگ را تحقیر کرده است، واقعا هم همین‌طور به نظر می‌رسید، این بارسلونا تا نیم ساعت اضافی هم توان گلزنی نداشت و البته لیون هم تیمی سراسر تدافعی نبود که روبه ضد فوتبال برده باشد.  در دور برگشت ماجرا فرق دارد، بارسلونا‌ انگیزه بالایی برای درخشش دارد و می‌خواهد قهرمان شود، مشخص است که بزرگانی چون مسی یا سوارس شانس اول بارسلونا برای رسیدن به این مهم هستند اما چیزی که مشخص نیست، این است که بارسلونا چرا هواداران خود را با این فرآیند سینوسی آزار می‌دهد. 

افت سوارس از دید «اسپورتک» دو دلیل اساسی دارد، اول اینکه مدتی است دچار حاشیه‌های غیرورزشی شده، او در خرید سهام شرکت نایک دچار اشتباه عمیقی شد و به‌شدت ضرر مالی کرد. مهاجم اهل اروگوئه در حالتی که چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد در چند ماه گذشته دست‌کم پنج وکیل را استخدام و سپس اخراج کرده است. دلیل دوم اما جالب‌تر است و «اسپورتک» در این خصوص می‌نویسد: «سوارس مصدومیت کهنه‌ای دارد که تاکنون خیلی حرفه‌ای آن را پنهان نگاه داشته است. او هر از گاهی در این مبارزه کم می‌آورد و پزشکان از او می‌خواهند چندان به زانوی راست خود فشار وارد نکند، سوارس هرگز بازیکن بی‌انگیزه‌ای نبوده و نیست، اما گویا گاهی مجبور است تن به روند افت بارسلونا بدهد و او هم در سایه افت بارسلونا، دچار افت‌وخیز شود.» 

بارسلونا نامی فراتر از یک باشگاه است و هوادارانش در سراسر جهان توقع قهرمانی دارند، قهرمانی در همه جام‌ها. حتی یک تساوی می‌تواند برای این تیم نابود‌کننده باشد، ‌تیمی که در 6 دیدار خارج از خانه اخیر خود در لیگ قهرمانان تن به چهار شکست و دو تساوی داده است!

 

* مترجم : بابک سرانی‌آذر

نظر شما