شناسهٔ خبر: 31302890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

انصاری‌فرد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: چشم‌انداز 20 ساله ترسیم کردیم

باشگاه‌های پرطرفدار برای تیم‌داری در فوتسال قول همکاری دادند

طرح‌های بسیاری داریم که در آینده به مرور اجرایی می‌شود. اگر تیم‌های پرطرفدار بیایند و همچنین حمایت مالی در کنار همکاری و تعامل صداوسیما باشد، می‌توانیم تیم‌های پرطرفدار و باشگاه‌های معتبر را وارد فوتسال کنیم که البته قول همکاری داده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال که به مدت پنج سال به‌عنوان سرمربی هدایت تیم ملی فوتسال کشور را برعهده داشت و در فوتبال نیز مدیریت باشگاه‌های پرسپولیس و راه‌آهن تهران را در کارنامه دارد، اکنون به‌عنوان مسئول کمیته فنی توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی کشور انتخاب شده است. صحبت از محمدحسن انصاری‌فرد است که سابقه خوبی در فوتسال دارد و اهالی این رشته امیدوارند حضورش منشا خیر شود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با انصاری‌فرد را در ادامه می‌خوانید.


  درباره مسئولیت جدیدتان صحبت کنید.

شیوه کار من چنین است که تا دعوت نشوم برای کار نمی‌روم و در این مسیر هم از من دعوت شد و من هم مثل همیشه به خدا توکل کردم و هر چه که خدا سر راه من قرار بدهد راضی‌ام به رضایش و ان‌شاءالله در این مسئولیت بتوانم منشا خدمات و کارهایی باشم که در آینده اثر‌گذار باشد.

 چه برنامه‌هایی دارید؟

با توجه به جایگاهی که فوتسال ما در دنیا دارد و این نکته که بالغ بر 20میلیون نفر در کشور ما درگیر فوتسال و فوتبال ساحلی هستند و همچنین با عنایت به تشکیل کمیته فنی بسیار کارآمد و تخصصی ان‌شاءالله بتوانیم ایده‌های جمعی خود را مکتوب و اجرایی کنیم و این رشته پرطرفدار و فعال که اکثر جوان‌ها و طیف‌های مختلف مردم جامعه را به خود مشغول ساخته، با برنامه‌ریزی صحیح در مسیری مناسب قرار بدهیم و از این منبع بسیار عالی و انرژی خروشان بهترین بهره را ببریم.

 کار در فوتسال سخت‌تر است یا فوتبال؟

هر کدام سختی خودش را دارد و دنیایی متفاوت. فوتبال گستردگی زیادی دارد و داستانش با فوتسال فرق دارد، فوتسالی‌ها از نظر تعداد کثرت دارند.

 چه کنیم رسانه‌ها بیشتر به فوتسال و فوتبال ساحلی توجه کنند؟

طرح‌های بسیاری داریم که در آینده به مرور اجرایی می‌شود. اگر تیم‌های پرطرفدار بیایند و همچنین حمایت مالی در کنار همکاری و تعامل صداوسیما باشد، می‌توانیم تیم‌های پرطرفدار و باشگاه‌های معتبر را وارد فوتسال کنیم که البته قول همکاری داده‌اند، در نتیجه اسپانسر‌ها به خاطر پخش رویداد‌های فوتسالی تیم‌های پرطرفدار حمایت خود را از این رشته جهانی بیشتر خواهند کرد. اگر قدرت مالی کمیته فوتسال بیشتر شود بهتر و آسان‌تر می‌توانیم وارد قلب رسانه ملی شویم.

 افق دید و هدف‌گذاری شما چیست؟

ما چشم‌اندازی 20 ساله در نظر داریم و مرتب در موردش صحبت و کار می‌کنیم و در تلاشیم که بتوانیم آن را به صورت مکتوب عرضه کنیم و با توجه به این مهم از سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر کار را شروع کنیم.
 
 چقدر به جوان‌گرایی اعتقاد دارید و چقدر به جوان‌ها بها خواهید داد؟

یکی از محورهای کمیته فنی، عدالت‌محوری است. تصمیم گرفته‌ایم تمامی افراد از جوانان، پیشکسوتان، کارشناسان و همچنین اشخاصی که بتوانند به فوتسال و فوتبال ساحلی کشور خدمت کنند را در یک سمینار تخصصی جمع کنیم و همچنین اهالی فوتسال و فوتبال ساحلی که از گذشته تا به حال فعالیت داشته‌اند را در نشستی دوستانه دور هم جمع کنیم که هم یادآور شویم که فراموش نشده و نخواهند شد و هم خوبانی  را که مستعد هستند در حد توان جذب کنیم. در اتاق حقیر همیشه باز است و جوانان می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت رشد و توسعه فوتسال به ما منتقل کنند. اشخاصی که بدانیم عاشقانه و با دیدی کارشناسی کمک حال فوتسال و فوتبال ساحلی‌اند شک نکنید که در هر قالبی که باشد از آنها استفاده خواهیم کرد.

 و صحبت پایانی؟

حرف زیاد است اما باید بگویم مردمی خوب، سربلند و کم توقع داریم که همیشه و همه جا حامی ما هستند. هر چه داریم از آنها بوده و با تکیه به خدای متعال و امید فراوان خاضعانه از خدای بزرگ می‌خواهم که در این مسئولیت بتوانیم در برابر وی همچنین محبت‌های مردم سرفراز باشیم و باعث خوشحالی آنان شویم که مردم ما لایق بهترین‌ها هستند.

 

* نویسنده : وحید سلیمانی روزنامه‌نگار

نظر شما