شناسهٔ خبر: 31302697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در 10 ماهه گذشته محقق شد

آزادی 1899 زندانی در فارس

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس گفت: با پیگیری‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان فارس در 10 ماهه گذشته امسال یک هزار و 889نفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی اظهار داشت: به همت اعضای شورا‌های حل اختلاف در 10 ماهه امسال تعداد یک هزار و 889 نفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: در این مدت  3 هزار و 339 فقره پرونده توسط مراجع قضایی استان و یا با درخواست شاکی یا خواهان پرونده برای صلح و سازش به شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های استان ارجاع شده که با تلاش اعضای این شعب بیش از 3 هزار فقره پرونده مختومه و یک هزار و 389 فقره منجر به صلح وسازش شده است.

موسوی بیان کرد: مجموعه شورا‌های حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تصریح کرد: هم اکنون 435 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فارس در حال فعالیت است که از این تعداد 14 شعبه ویژه صلح و سازش پرونده‌های زندانیان در زندان‌های استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما