شناسهٔ خبر: 31302596 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب
 فرهاد فخرالدینی

مراسم رونمایی از کتاب «زیر گنبد مینا» اثر فرهاد فخرالدینی روز دوشنبه (۱۳ اسفند ماه) برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، در این مراسم جمعی از هنرمندان پیرامون شخصیت هنری و آثار فرهاد فخرالدینی سخنرانی می‌کنند. اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی وحید تاج به همراه امین غفاری (سولیست ویولن) از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب فرهاد فخرالدینی (رئیس شورایعالی خانه موسیقی) روز دوشنبه (۱۳ اسفندماه) ساعت ۱۷ در مؤسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود و ورود برای همه علاقمندان آزاد است.

انتشار فراخوان جذب بازیگر برای فیلم پایتخت

سازندگان اسپیشیال اپیزود «پایتخت» که این روزها در مرحله پیش تولید است، به دنبال انتخاب بازیگر خردسال برای یکی از نقش‌ها هستند. به گزارش ایلنا،محسن تنابنده برای این قسمت، یک شخصیت کودک جدید طراحی کرده که پسر بچه‌ای شیرین زبان با لهجه مازندرانی است. این شخصیت هفت - هشت ساله است و  بر اساس اعلام تهیه کننده، تلاش برای پیدا کردن کودک مدنظر شروع شده است. به گفته الهام غفوری، تهیه کننده «پایتخت»، خانواده‌هایی که پسر شیرین زبان، مستعد بازیگری و مسلط به لهجه مازندارانی دارند هم می‌توانند ویدئویی یک دقیقه‌ای از او تهیه کنند و با استفاده از پیام رسان به شماره 09027103510 بفرستند.
غفوری تاکید می‌کند، متقاضیان باید ابتدای ویدئو شماره تماس خود را اعلام کنند. اسپیشیال اپیزود «پایتخت» قرار است در شب سال نو که مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر است، روی آنتن برود. این تک قسمت که به تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید می‌شود، هیچ ارتباطی با فصل شش مجموعه «پایتخت» ندارد و طبق استانداردهای یک اپیزود ویژه هویتی مستقل دارد.

چهره معروف اینستاگرام بازیگر یک سریال شد

جواد خواجوی بازیگر تئاتر و چهره پرطرفدار فضای مجازی که مردم او را به واسطه دوبله فیلم‌های مختلف با لهجه مشهدی می‌شناسند، این روزها مقابل دوربین سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ایفای نقش می‌کند. این اولین حضور خواجوی به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون است.
به گزارش ایلنا، تصویربرداری سریال «#سرباز» این روزها در لوکیشن پادگان دنبال می‌شود و بازیگرانی چون آرش مجیدی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، جواد خواجوی و... مقابل دوربین هستند.
آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، کوروش تهامی، نیما شعبان‌نژاد، سیاوش خیرابی، علی هاشمی،‌ افسانه کمالی،‌ فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری، محمدطاهر مقدم دوست، دریا بخشنده و … از بازیگران این مجموعه هستند.
«#سرباز» عاشقانه‌ای حماسی است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای شبکه سه سیما تولید می‌شود. این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی‌اش است.

رونمایی از مستند پرتره منوچهر آذری

آئین نکوداشت منوچهر آذری بازیگر و گوینده طناز ایرانی با رونمایی از مستند «شادخوان» ‌شنبه چهارم اسفند در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین، «شادخوان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» است که با محوریت 60 سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری ساخته‌شده است. بخش‌هایی از این مستند به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می‌گذرد، آذری از برنامه تلویزیونی «شبکه صفر» وارد برنامه‌های رادیویی شد و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کرد.
در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند گفت‌وگو شده است و یادی از فرهنگ مهرپرور زوج هنری آقای آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله خواهد شد. منوچهر آذری بازیگر و گوینده رادیو فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در دبیرستان و شرکت در مسابقات استانی آغاز کرده و در همان زمان نیز با شادروان فرهنگ مهرپرور آشنا شد، او  یک سال در گروه هنر ملی زیر نظر عباس جوانمرد ، بهرام بیضایی و نصرت کریمی آموزش تئاتر دید.

راهیابی 57 نقاش به هفتمین دوسالانه دامون فر

57 هنرمند با 110 نقاشی به مرحله پایانی هفتمین دوسالانه دامون فر راه یافتند و آثارشان در نمایشگاه این رویداد که جمعه سوم اسفند افتتاح می‌شود به نمایش درمی‌آید.
سیف الله پویاراد، مدیراین دوسالانه که برای جوانان زیر 25 سال برگزار می‌شود  با اعلام خبر فوق گفت: «پس از رکورد چشمگیر تقاضای 1424 نقاش برای حضور در هفتمین دوسالانه نقاشی دامون فر،واقعا کار هیات داوران برای انتخاب سخت شد، به روال همیشه نخست آثار رسیده روی سایت دوسالانه بررسی شد، سپس اصل آثاری که به مرحله دوم داوری راه یافتند از نزدیک مورد بازبینی و تحلیل قرار گرفت و یکصد و ده اثر از 57 نقاش به مرحله سوم که همان ارائه در نمایشگاه است راه یافتند که علاقمندان می‌توانند جمعه سوم اسفند در آیین افتتاحیه این آثار را ملاحظه کنند.» او گفت: «پس از افتتاحیه، داوران جلسات دیگری خواهند داشت تا نفرات برتر را مشخص کنند و برترین نقاش زیر 25 سال ایران در سال 1397، دهم اسفند در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.»
گفتنی ست کار انتخاب آثار این مسابقه هنری زیر نظر آیدین آغداشلو به عنوان رئیس و با حضور پنج داور فرح اصولی، بیتا فیاضی،هومن مرتضوی، ایمان افسریان و هرمز همتیان انجام می‌شود.  نفر نخست هفتمین دوسالانه نقاشی دامون فر، مسافر آلمان خواهد شد و میهمان آکادمى هنرى فابرکاستل خواهد بود. به نفرات برگزیده بعدى هم جوایز ارزنده‌اى اهدا مى شود. این دوسالانه به همت گالرى دامون‌فر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو، فابرکاستل، وینزور و نیوتن،کانسون و پ ب او، سوم اسفندماه در گالرى پردیس ملت افتتاح می‌شود. آیین اختتامیه و اعلام نفرات برتر دهم اسفند ماه خواهد بود اما نمایشگاه تا هفدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

اجرای ویژه نمایش فرانسوی‌ها در تئاتر فجر

نمایش «یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا» به کارگردانی ازکیل گارسیا رمئو از کشور فرانسه، روز پنجشنبه ۲ اسفند علاوه بر اجرا در ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ، یک اجرای ویژه نیز در ساعت ۱۸ خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش «یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا» در بخش تئاتر ملل و مسابقه بین الملل سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.
همچنین نمایش «پسرها پسرند» به کارگردانی فرنس فهر از کشور رومانی روز سه شنبه ۳۰ بهمن، علاوه بر اجرای خود در ساعت ۱۹ در سالن اصلی تالار مولوی، یک اجرای ویژه نیز برای هنرمندان تئاتر شهرستان‌های حاضر در جشنواره سی و هفتم داشت و در ساعت ۱۶ به صحنه رفت.
 

برچسب‌ها:

نظر شما