شناسهٔ خبر: 31302340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احمد سراج

آیت الله و جوانان دهه شصتی

سالها تلاش شبانه روزی آیت الله جزایری هر انسان منصف و آگاهی را بر آن وا میدارد ، که خدمات جهادی و مخلصانه ایشان را تکریم و تجلیل نماید .

صاحب‌خبر -

از روزی که در‌ خطبه های نماز جمعه، آیت الله موسوی جزایری تصمیم خود را مبنی بر  کناره گیری از امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان بدلیل کسالت و ضعف جسمانی اعلام کردند فعالان و گروه های متعدد سیاسی و اجتماعی و اقوام شریف استانی و ملی با حضور در بیت ایشان و یا طرح موضوع در رسانه ها بر حضور محوری این عالم جلیل القدر  به عنوان بزرگ و زعیم استان خوزستان که تاثیر بسزایی در مناسبات ملی و بین المللی دارند تاکید کردند .

سالها تلاش شبانه روزی این بزرگوار چه در دوره مبارزات با پهلوی سیاه و چه در خدمات انقلابی و علمی  ایشان در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی ، هر انسان منصف و آگاهی را بر آن وا میدارد  ، که خدمات جهادی و مخلصانه ایشان را تکریم و تجلیل نماید .

عموم آگاهان میدانند که شخصیت آیت الله به گونه ای است که امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه اگر چه به گفته ایشان برایشان افتخار بزرگی است ولکن اگر به دلایلی که فرمودند  از آن کناره گیری کنند در عزم ایشان در خدمت به مردم و رهبری عزیز نه تنها  کوچکترین خدشه ای وارد نخواهد شد بلکه عرصه های خدمتی وسیع تری را آماده خواهند کرد .

در کنار تمام خصوصیات شخصیتی ایشان که این روزها در بیان عوام و خواص جامعه تحسین میشود خصوصیت جوان گرایی و توجه معظم له  به جوانان در عرصه های گوناگون  در تمامی دوران های قبل و بعد از انقلاب تا کنون زبانزد است . 

چند روزی است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به مثابه منشوری متعالی  از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت به ویژه جوانان منتشر شد و مسئولیت سنگین ایجاد تمدن نوین اسلامی را متوجه جوانان نمود . جوانانی  اکثرا دهه شصتی  که در بیان رهبری عزیز  میبایست در تمامی عرصه های سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی و بین المللی شانه های خود را زیر بار مسئولیت ببرند و با روحیه انقلابی و عمل جهادی الگویی پیشرفته از نظام اسلامی به جهانیان معرفی نمایند . 

حال توجه ویژه  شخصیتی عالم و مجاهد ، همچون آیت الله موسوی جزایری  به تربیت جوانان حوزوی و دانشگاهی به ویژه در بستر مساجد اهواز که بحمدلله الگویی ملی بلکه فراتر شده است ؛ به خوبی نشان دهنده ، عمق آینده نگری و باور قلبی ایشان ، به ظرفیت امید بخش جوانان مومن ،کارآمد و متعهد است که  به درستی رهبری عزیز آن را  ثروتی عظیم که قابل مقایسه با هیچ اندوخته مادی نمی باشد عنوان کردند .   

انتهای پیام/

نظر شما