شناسهٔ خبر: 31301947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با مدیرعامل ایرنا؛

سردبیرکل گلوبال تایمزبرمقابله ایران، چین و روسیه با هژمونی رسانه ای غرب تاکید کرد

تهران-ایرنا- 'هو شین جینگ' سردبیرکل روزنامه گلوبال تایمز چین با اشاره به هجمه رسانه ای غرب برای تحریف واقعیت های منطقه ، تاکید کرد که برای مقابله با سلطه طلبی و هژمونی رسانه ای غرب و آمریکا همکاری رسانه های جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه ضروری است.

صاحب‌خبر -

هو شین جینگ روز چهارشنبه در دیدار با « سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) با بیان اینکه رسانه های غربی در صدد تحریف و وارونه جلوه دادن واقعیت های ایران هستند، اظهارداشت که برخلاف تبلیغات منفی رسانه های غربی درهمین حضور کوتاهم در تهران جلوه هایی از پیشرفت و نشاط مردم ایران با وجود تحریم ها را شاهد بودم.
وی با ابراز خرسندی از امضای توافقنامه همکاری مشترک گلوبال تایمز با ایرنا ، گفت که از مشارکت و نقش آفرینی زنان در جایگاه های مختلف مدیریتی و خبری در ایرنا شگفت زده شده است.
سردبیرکل گلوبال تایمز با تاکید بر ضرورت همکاری های دو جانبه و منطقه ای و بین المللی رسانه های چینی از جمله ایرنا و رسانه متبوعش ، گفت که راه اندازی ایرنا به زبان چینی فرصت مهمی برای آشنا کردن مردم چین با واقعیت ها و جاذبه ها و دستاوردهای ایران است.
ایرنا اکنون تولیدات و فرآورده های خبری خود را به زبان های فارسی ، انگلیسی، عربی، فرانسوی، اردو، روسی، ترکی استانبولی، آلمانی و اسپانیائی منتشر می کند.
هو شین جینگ و هیات همراه وی بعداز دیدار با مدیرعامل ایرنا و امضای توافقنامه همکاری مشترک بین ایرنا و گلول بال تایمز از اتاق های خبر اداره های کل اخبار داخلی و خارجی ایرنا دیدن و با سردبیران و خبرنگاران و مترجمان ایرنا گفت و گو و از نزدیک در جریان روند فعالیت حرفه ای آنها در تولید و انتشار فرآورده های خبری قرار گرفتند.
سردبیرکل گلوبال تایمز فروردین ماه در پکن با مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت وگو کرد و سپس در آبان ماه گذشته از « وحید رافع» معاون فنی و فناوری اطلاعات ایرنا برای پیگیری نتایج مذاکراتش با هاشمی و بررسی روند همکاری های مشترک استقبال کرد.
در توافقنامه همکاری مشترک بین ایرنا و گلوبال تایمزبر اهمیت پیوستن یک رسانه از کشور روسیه به این توافقنامه تاکید شده است.
اروپام**9234**

نظر شما